5°C

Beograd

Photo: Arhiva

Izvor: Alo.rs

10 PRAVILA "ONLAJN" NASTAVE Ako učenik nije zadovoljan svojom ocenom u dnevniku EVO šta treba da uradi

Ovo su detalji iz upustva koje je danas prosleđeno školama kako da organizuju nastavu na daljinu i kako da ocenjuju đake.

1. Dok traje nastava na daljinu potrebno je u kontinuitetu primenjivati različite tehnike za praćenje rezultata učenja (kvalitet i obim savladanosti programskih sadržaja u odnosu na očekivane ishode).

2. Posebnu pažnju treba posvetiti praćenju napredovanja učenika u skladu sa principima formativnog ocenjivanja. Кod svih metoda ocenjivanja treba insistirati na bitnim sadržajima to jest, na onim sadržajima koji su ključni za ostvarivanje ishoda obaveznog predmeta, izbornog programa i slobodne nastavne aktivnosti.

3. Ocene koje su učenici dobili u toku neposrednog obrazovno-vaspitnog rada od početka ove školske godine i podaci o napredovanju učenika i ocene koje će učenicima biti date u periodu do završetka prvog polugodišta omogućiće izvođenje zaključne ocene.

4. Nastavnik je autonoman u planiranju ocenjivanja i odlučuje o tome da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu. Ako to nije moguće, ovaj čas se može realizovati i u drugom polugodištu, s tim da se vodi računa o ravnomernom rasporedu u odnosu na druge pismene i kontrolne zadatke.

5. Nastavnici mogu da iskoriste mogućnost da učenike ocene i na osnovu aktivnosti i njegovih rezultata rada, a naročito: izlaganja i predstavljanja (izrade i izlaganja prezentacija, izložbe radova i produkata, rezultata istraživanja, modela, crteža, postera, dizajnerskih rešenja i drugo), učešća u debati i diskusiji, pisanja eseja, domaćih zadataka, učešća u različitim oblicima grupnog rada, rada na projektima, zbirkama odabranih učenikovih produkata rada - portfolija, u skladu sa programom nastave i učenja, odnosno školskim programom.

OVO MORATE ZNATI

ZA VIKEND DRUGAČIJI PREVOZ ZBOG IZMENE NA TRAMVAJSKIM LINIJAMA

UBICU HAPŠENJE SPASILO LIKVIDACIJE: Istražuje se ko je naručio smaknuće Bojana Mirkovića

DANAS SU BOŽIĆNE POKLADE: Ovu stvar morate uradite pre spavanja

TAČIJU EVROPA OKRENULA LEĐA: Amandmani odbijeni! Čeka ga pakao u Hagu

NA PANČEVAČKOM MOSTU LANČANI SUDAR: Ekipe Hitne još na terenu

6. Pri izvođenju zaključne ocene za kraj prvog polugodišta, potrebno je uzeti u obzir sve ocene, kako tokom nastave po izabranom modelu, tako i tokom nastave na daljinu. Zaključna ocena je javna i obrazložena. Ukoliko učenici smatraju da ima elemenata za veću zaključnu ocenu, mogu da izuzetno odgovaraju u školi, uz poštovanje svih epidemioloških mera.

7. Ukoliko učenik nema broj ocena potrebnih za utvrđivanje zaključne ocene, iz opravdanih razloga (bolest, izolacija i drugo) može da bude neocenjen. Ovom učeniku neće biti utvrđen opšti uspeh na kraju prvog polugodišta. U drugom polugodištu je potrebno posebno planirati dodatnu podršku za ovu kategoriju učenika.

8. Raspored pismenih zadataka i pismenih provera dužih od 15 minuta koje se upisuju u dnevnik, neophodno je revidirati, uskladiti sa kalendarom obrazovno-vaspitnog rada i objaviti za svako odeljenje na oglasnoj tabli škole i na zvaničnoj internet strani škole u najkraćem periodu (najkasnije do utorka 01.12.2020. godine).

9. Nastavnik je u obavezi da obavesti učenike o sadržajima programa nastave i učenja koji će se pismeno proveravati prema rasporedu najkasnije pet dana pre provere. Svi pismeni zadaci i pismene provere duže od 15 minuta realizuju se u školi uz poštovanje svih epidemiološkoh mera.

10. Ocenjivanje učenika na osnovu usmene provere postignuća izuzetno može da se obavlja neposredno u školi, ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar