CRNA GORA: Vlada u železničku infrastrukturu uložila 180 miliona evra!

 Glavni razlog za manje interesovanje za prevoz železnicom u poslednjih desetak godina trebalo bi tražiti u sporijoj dinamici generalnog remonta barske pruge, kao i zastarelom voznom parku, saopštio je generalni direktor Direktorata za železnički saobraćaj u Ministarstvu saobraćaja Crne Gore Milan Banković.

On je naveo da je crnogorska vlada pre 13 godina pokrenula veliki investicioni ciklus i u tom periodu u železničku infrastrukturu i u nabavku novih vozova i remontovanje vozova, lokomotiva i vagona uložila 180 miliona evra.

- Vlada je prepoznala potrebu revitalizacije cele mreže javnih pruga i 2006. godine pokrenut je veliki investicioni ciklus. Najveći deo ulaganja odnosi se na generalne remonte pruga i sanaciju slabih tačaka u pružnom pojasu. Obezbeđena su značajna sredstva za nabavku tri voza i remontovanje većeg broja vozova, lokomotiva i vagona. U tom periodu realizovan je kompletan generalni remont sa elektrifikacijom i daljinskim upravljanjem nikšićke pruge i paralelno remont barske pruge od granice sa Srbijom do ukrsnice Kos, u ukupnoj vrednosti većoj od 150 miliona evra. U vozna sredstva je uloženo više od 30 miliona evra u istom periodu, pri čemu je za nove vozove izdvojeno 13,5 miliona evra - kazao je Banković.

Prema njegovim rečima, pad interesovanja za prevoz železnicom prouzrokovan je sporijim remontom barske pruge, kao i zastarelim voznim parkom, što je uslovilo duža putovanja i posebno manje interesovanje putnika u međunarodnom saobraćaju.

- Osim tri nova voza koja su puštena u saobraćaj 2013. godine, putnički saobraćaj se realizuje starim lokomotivama, vozovima i vagonima koji se periodično remontuju, ali starost je veća od 30 godina. Sve ovo utiče na opredeljenje putnika da se manje voze železnicom, iako je poznato da se radi o bezbednom i ekološki najprihvatljivijem vidu saobraćaja - rekao je Banković.

On je dodao da je od 2006. godine pored cele nikšićke pruge remontovano i blizu 50 odsto barskog dela pruge kroz Crnu Goru, dok je Srbija uradila oko 25 odsto svog dela.

Banković je naveo da železnicu koriste građani sa manjom platežnom moći.

Prema njegovim rečima, glavni razlozi kašnjenja vozova su zbog smanjenja brzina na pojedinim slabim tačkama na pruzi, koja su uvedena dok se ne izvrši potrebna sanacija, zatim zbog investicionog održavanja pruga, a povezana su sa prekoračenjem vremena dozvoljenog za izvođenje radova, odnosno neophodnih prekida saobraćaja, kao i zbog nedovoljnog broja ispravnih voznih sredstava.

 

Izvor: Blic
Foto: Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

                   Nedelja 

04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
09:00  Bolja zemlja
11:00  Prelo u našem sokaku
11:55  Vesti
12:05  Prelo u našem sokaku
12:55  Vesti
13:00  Prelo u našem sokaku
14:00  Vesti
14:05  Parovi - Nedeljni ručak
16:00  FILM
17:30  Telemaster
18:10  Glamur specijal
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Parovi - Live
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro