7°C

Beograd

OTARASITE SE OVIH PET SVAKODNEVNIH NAVIKA: Uništavate jetru, a da to i ne znate!

Međutim, postoje popularne navike koje će, nakon mnogo godina, dovesti do slabe ili bolesne jetre.

Nepravilna ishrana

Postavite fiksno vreme za jelo, prilagodite ih svom ritmu dana. Jedite oko 4-5 malih jela dnevno, na primer, umesto doručka "u žurbi" i velike večere. Na primer: 8:00 - doručak, 11:00 - užina, 13:00 - večera, 16:00 - popodnevni čaj, 19:00 - večera.

Jednu istu stvar jedite iznova i iznova

Ishrana treba da obezbedi telu sve neophodne hranljive materije. Pre svega, bilo bi važno da sadrži dovoljno dijetetskih vlakana, prisutnih uglavnom u povrću, gustoj kašici i proizvodima od žitarica. Drugo - antioksidativne supstance, na primer vitamini, minerali i druga bioaktivna jedinjenja. Naći ćete ih u povrću i voću. Treće - nezasićene omega-3 masne kiseline. Obiluju ne-masnom morskom ribom kao što su losos i neki orašasti plodovi i semena, uglavnom laneno.

Konzumirate prženu hranu svaki dan

Najpoželjniji oblici toplotne obrade su kuvanje u vodi i na pari, pečenje uz mali dodatak masti i pečenje bez masnoće. Ne preporučuje se duboko prženje. Pokušajte da ne dodajete jelu majonez, puter i margarin. Obogatite obrok biljem.

Jedete previše masti i jednostavne šećere

Životinjske masti treba smanjiti: ​​mast, masne delove svinjetine i govedine, masno meso, krem i maslac. Isključite kolačiće, slatkiše, zaslađena pića. Količina šećera u ishrani treba da bude do 10% njene energetske vrednosti, tj. sa ishranom od 2000 kcal biće 50 g.

Neaktivni ste

Provedite najmanje 30 minuta dnevno radeći neku fizičku aktivnost. Pokreti i vežbe pozitivno utiču na funkcionisanje ne samo digestivnog trakta i jetre, već i celog organizma, njegove efikasnosti i dobrobiti.

Ženski Magazin
Foto:Arhiva

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar