PSIHOLOGIJA: Prirodni način za podizanje dopamina!

 

Izdvajamo devet prirodnih načina za podizanje nivoa dopamina - osećajte užitak i sreću, ne tugu i stres!

Naš mozak otpušta neurotransmiter dopamin, što je presudno za brojne bitne telesne funkcije. Dopamin je super za sledeće telesne funkcije: upravlja centrom za užitak i nagradu u mozgu, poboljšava kognitivne funkcije (znanje, pažnju, pamćenje, odlučivanje, vrednovanje, rešavanje problema), reguliše lučenje prolaktina i mnoge druge.

Budući da je izuzetno važan za naše blagostanje i sreću, snižen nivo dopamina vodi do raznih zdravstvenih problema, kao što su depresija, tuga, negativnost i razni emocionalni problemi. Srećom, postoji 9 efikasnih načina za podizanje nivoa dopamina u telu, bez upotrebe lekova:

Vežba

Vežbanje podiže nivo dopamina, serotonina i endorfina. Redovna fizička aktivnost pruža sreću, jača organizam, smanjuje stres.

Izbegavajte zavisnost

Zavisnost od alkohola, droga, kockanja, seksa - pa čak i kupovini, pruža instant zadovoljstvo, ali to nije trajno rešenje. To samo privremeno zadovoljava naše potrebe. Štaviše, zavisnosti menjaju naš način života u korist izvora zavisnosti, a to je opaki ciklus. Zato, trebali biste probati i smanjiti rizik od razvoja zavisnosti, uživati u životu i naći stvari koje pružaju dublji mir i sreću. Takođe, od velike važnosti je raditi posao koji vam se sviđa.

Detoksikacija

Pobrinite se da redovno obavljate detoksikaciju vašeg sistema, jer akumulacija toksina i bakterija u telu sprečava proizvodnju dopamina i slabi imunitet.

Povećajte tirozin

Tirozin je jedna od esencijalne 22 aminokiseline i podstiče moždanu aktivnost. Osim dopamina, on takođe ima potencijal za podizanje nivoa norepinefrina. Kako bi se podigao njegov nivo u telu, trebali biste konzumirati zeleni čaj, lubenice, bademe, banane, avokado i tamnu čokoladu.

Muzika

Nivo dopamina takođe se povećava slušanjem muzike, iako to može biti kratkoročno. Dakle, koristite muziku kao način za podizanje nivoa dopamina.

Organizujte svoj život

Nivoi dopamina se podižu kada organizujete male svakodnevne zadatke, iako su oni možda i teški ponekad. Trebali biste napisati svoje zadatke na komad papira i zamišljati ih kada ih obavite. Na taj način, bićete zadovoljni kada ih budete završavali.

Kreativnost

Nivoi dopamina u mozgu takođe su povišeni uz kreativne aktivnosti. To će vam takođe pomoći da ostanete fokusirani. Ne morate postati svetski poznati umetnik, ali pokušajte plesati, pevati, pisati, oblikovati, slikati, crtati, kuvati, plesti i osećaćete se odmah puno bolje.

Dodaci ishrani

Nivo dopamina takođe može biti podignut pomoću dodataka ishrani, kao što su kurkumin, ginko biloba, acetil-L-tirozin, L-theanine.
Kurkumin je aktivni sastojak kurkume, koji efikasno povećava dopamin u mozgu.
Ginkgo biloba, takođe, ima potencijal za podizanje nivoa dopamina.
Zdrava doza acetil-L-tirozina podupire proizvodnju dopamina u mozgu.
L-theanin povećava brojne neurotransmitere u mozgu, uključujući dopamin. Zeleni čaj je bogat izvor L-theanina.

Meditacija

Meditacija podiže nivo dopamina na drugačiji način od kardio vežbi. Ona poboljšava raspoloženje, stvara mentalnu energiju i opušta um. Meditacija je efikasan način za smanjenje stresa.

 

 

Izvor: Opusteno.rs
Foto: Pixabay

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Četvrtak
04:30  Rano jutro  
06.45  Dobro jutro Srbijo  
11:30  Provodadžija  
11:55  Vesti  
12:05  Provodadžija  
12:55  Vesti  
13:05  Novajlije reality  
13:55  Vesti  
14:10  Serija: Suze moje sestre (R)  
15:15  Posle ručka  
17:30  Telemaster  
18:10  Serija: Suze moje sestre  
19:00  Čađava mehana  
20:00  Upoznajte Novajlije  
21:00  Provodadžija  
22:00  Sudbine  
23:00  Novajlije reality