parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

ZABORAVITE NA IŠIJAS: Ovo će vam sigurno pomoći!

 

Išijas nastaje usled iritacije ili povrede išijadikus nerva, najvećeg nerva u telu koji počinje iz kuka, grana se kroz noge i završava u podnožju.

Kod išijasa nerv biva stegnut, što za posledicu ima bol, ukočenost, peckanje, grčeve i slabost u mišićima nogu. Stručnjaci otkrivaju na koji način, osim medikamentima, možete ublažiti i otkloniti bol.

Jačanje mišića

Jačanjem stomačnih mišića i torzoa istovremeno ćete osnažiti leđa i sprečiti povrede poput išijasa.

Kada radite na stomačnim mišićima, potrebno je da izvodite vežbe simetrično. Ako ojačate jednu grupu mišića, a ignorišete onu drugu, išijas vam može pogoršati stvari. Uvek je potrebno da uradite isto sa obe strane tela: ako vežbate jednu ruku ili nogu, radite isti set sa suprotnom rukom ili nogom.

Obuća

Cipele imaju posebnu svrhu. One bi trebalo da pruže solidnu osnovu, daju dobar balans i podrže noge. Ukoliko to ne rade, vi ćete početi da se prilagođavate njima i njihovim nepravilnostima.

Ako imate probleme sa išijasom, nosite ravne cipele, nikako visoke potpetice.

Menjajte navike

Pokreti asimetričnog položaja stvaraju veći pritisak na jednoj strani tela, a to može da izazove išijas. To može doći do izražaja ako uvek nosite ranac na istom ramenu, ili nepravilno sedite dok radite na računaru ili vozite automobil.

Ključ je da postanete svesni vaše rutine i da menjate navike koje nisu dobre za vaše zdravlje.

Držanje

Dobro držanje znači da su glava, vrat, leđa, zadnjica i noge u ravni. Posmatrajte sebe. Ako ste se iskrivili, ispravite to. Neki joga položaji mogu biti posebno dobri za ponovno razvijanje ispravnog stava.

Istezanje

Vežbe istezanja treba da postanu rutina. Istezanje razdvaja uske strukture, sprečava grčeve, produžava i jača mišiće. To će sprečiti išijas.

Ako vaša radna rutina uključuje mnogo ponovljenih pokreta, pokušajte da u minutima pauze radite istezanje.

Pravilno dizanje tereta

Kada želite da dižete teret, savijte se u kolenima, a leđa držite ravno, kao što to deca rade. Kada želite da nešto podignete, približite se objektu i proverite da li imate solidnu osnovu. Savijte kolena i neka jaki mišići nogu i zadnjice preuzmu opterećenje. Držite leđa pravo da zaštitite diskove, ligamente i druge strukture u donjem delu leđa.

Opuštanje

Ljudi nose svoju mentalnu i fizičku tenziju u raznim delovima tela. Skupljeni mišići mogu usvojiti neobične i nezdrave položaje i počećete da se krećete na asimetričan način.

Odvojite vreme za opuštanje jer vaš mozak kontroliše svoje mišiće, a vi morate da kontrolišete svoj mozak, tako što šaljete prave signale

 

Izvor: Nezavisne.com
Foto: Twitter/Farmaceut‏

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost