IMATE GRČEVE U MIŠIĆIMA NAKON TRENINGA? Onda nemojte da pijete VODU, već ovaj napitak!

Verovatno ste i vi čuli za teoriju da bi trebalo posle treninga da pijete vodu, kako biste sprečili grčeve u mišićima. Ali, naučnici su utvrdili da to zapravo nije tačno, naprotiv – konzumiranje vode nakon treninga zapravo povećava šansu da imate grčeve.

Umesto toga, naučnici kažu da bi trebalo da unosite elektrolite da biste sprečili grčeve, jer manjak soli i minerala uzrokuju problem.

Australijski istraživači dali su muškarcima iscrpljenim posle treninga različite vrste napitaka i nakon toga ih testirali kako bi utvrdili da li će imati grčeve. Istraživači sa Univerziteta u Pertu zadali su desetorici muškaraca zadatak da trče na traci u toploj sobi, dok u znoju nisu izgubili dva odsto svoje kilaže.

Kada su završili, polovina muškaraca je pila običnu vodu za rehidraciju, dok je druga polovina konzumirala sportske napitke sa elektrolitima. Elektroliti su minerali u krvi, uključujući so, kalijum, bikarbonat i hlorid, a koji se smanjuju znojenjem, odnosno izbacuju kroz znoj.

Nedelju dana kasnije eksperiment je ponovljen, a muškarci su pili naptike koji im nisu davani prethodnog puta.

- Bilo je dosta teorija u vezi sa tim šta uzrokuje grčeve u mišićima. Ali, ovo je prvi put da smo utvrdili da je manjak elektrolita primarni uzrok grčenja mišića - kaže autor studije profesor Ken Nosaka.

 

Izvor: Glossy
Foto: Arhiva

 

 

 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

                   Nedelja 

04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
09:00  Bolja zemlja
11:00  Prelo u našem sokaku
11:55  Vesti
12:05  Prelo u našem sokaku
12:55  Vesti
13:00  Prelo u našem sokaku
14:00  Vesti
14:05  Parovi - Nedeljni ručak
16:00  FILM
17:30  Telemaster
18:10  Glamur specijal
19:00  Upoznajte Parove
21:00  Parovi - Live
02:30  Parovi - Noćobdije
04:30  Rano jutro