PRAZNIČNA GROZNICA USKORO POČINJE: Uživajte bez stresa!

 

Rešavanje svih uzročnika stresa u ovo vreme godine je nemoguće, ali možete da naučite kako da se na zdrav način nosite s njima.

Sredina je decembra, a to znači da praznična groznica uskoro počinje. Ovi dani mogu biti ispunjeni stresom oko kupovine i pripreme hrane za one koje volimo. Iako bi praznici trebo da donesu toplinu i radost, neki od nas se u danima pre praznika toliko “ubiju” od posla, da je teško da se opuste i uživaju na kraju. Upravo zato najljepše vreme godine često je izvor napetosti, svađa i frustracija, što među kolegama, što u porodici. Rešavanje svih uzročnika stresa u ovo vreme godine je nemoguće, ali možete da naučite kako da se na zdrav način nosite s njima i u potpunosti uživate u samim praznicima i vremenu pre njih.

1. Izrazite se
Postanite svesni svega onog zbog čega ste pod stresom, porazgovarajte se kolegama o tim problemima i pokušajte zajedno da nađete najbolje moguće rešenje. Ponekad je potrebno biti i čvrste ruke i ne pristati na neke ustupke (ako ste vi onaj koga drugi uvek zatrpaju s poslom).

2. Pišite
Ako još niste formulisali šta vas tačno muči ili imate poteškoća sa izražavanjem, uzmite papir i olovku ili sednite za računar i napišite šta vas sve muči. Na vama je hoćete li to što napišete pokazati drugima. Već i sama činjenica da ćete ono što vas muči izbaciti iz sebe, pomoći će da se stres ukloni ili smanji.

3. Smirite se disanjem
Stres možete pokušati da ublažite i metodom “tri izdisaja”. Tri puta duboko udahnite i svaki put kada izdišete zamislite kako stres napušta vaše telo, a vi ste sa svakim izdisajem sve bliži stanju spokoja. Zamislite sliku koja vas smiruje – šumu, mirno more ili planinu i osetite kako se vaš unutrašnji mir sve više širi u vama i van vas.

4. Pokrenite se
Nakon što vas nešto uznemiri, izađite iz te okoline. Idite u drugu prostoriju sve dok se ne smirite. Sagledajte događaj iz druge perspektive i počnite da radite nešto drugo. Osetićete kako vam se um opušta dok se bavite manje napornim stvarima, tek kad se osetite spremnim dovršite posao.

5. Smejte se
Šta god morali da uradite, sve će vam biti lakše ako se nasmejete, čak i ako je toveštački osmeh. Dokazano je kako smeh neverovatno pomaže protiv stresa. Nakratko porazgovarajte se prijateljicom ili potpunim strancem na povratku s posla, sa prodavačicom ili osobom u redu s vama na blagajni. Šanse su velike da ćete imati razloga da se smejete zbog nečega u tom razgovoru.

6. Nagradite se
Istina je da je većina nas nema novca za rasipanje, i da vi imate još ceo spisak sa sitnicamakoje su potrebne vašoj porodici ili u domaćinstvu za ove praznike, ali pobrinite se da ove godinemislite i na sebe. Kupite nešto samo sebi. Ne mora to biti nešto veliko, već i neka sitnica, božićni ukras, kolač ili nešto slično. Smatrajte to zasluženim poklonom i osetite kako vas stres napušta.

 

Izvor: Stil
Foto:  Thinkstock

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost