NA SEVEROZAPADU KINE NAUČNICI OTKRILI: Fosile 215 pterosaurusa, mešu kojima je 16 sa delimičnim ostacima embriona!

Na severozapadu Kine naučnici su otkrili fosile 215 jaja pterosaurusa, među kojima 16 sa delimičnim ostacima embriona.

Najnovije otkriće je donelo dokaze da su ovi leteći reptili, koji su živeli zajedno sa dinosaurusima, rađali mladunce koji u ranim fazama života nisu mogli da lete i bila im je potrebna roditeljska nega, prenosi Rojters.

Fosili stotina muških i ženskih odraslih jedinki vrste Hamipterus tianshanensis koja se hranila ribom pronađeni su pored fosila mladunaca i jaja u autonomnom regionu Sinđijang Ujgru, čime je ta vrsta, koja je živela pre 120 miliona godina u periodu krede, možda postala najizučenija među svim pterosaurusima.

"Želimo da ovaj region nazovemo "Raj pterosaurusa", rekao je paleontolog Šunsing Đijang sa Instituta za paleontologiju kičmenjaka i paleoantropologiju Kineske akademije nauka.

Odrasle jedinke ove davno izumrle vrste imale su krestu na izduženoj glavi, oštre zube i raspon krila veći od tri i po metra.

Do sada nije pronađeno nijedno jaje pterosaurusa sa embrionima očuvanim u tri dimenzije.

Inače, pterosaurusi su bili prvi leteći kičmenjaci na Zemlji, napominje britanska agencija.

Izvor: Alo