Izvor:
24.09.2018 u 07:18

TELESKOP NASA LUTAO JE SVEMIROM PET MESECI: Otkrivene dve nove planete!

Orbitalni teleskop Nase koji traži nove svetove izvan Sunčevog sistema, otkrio je dve udaljene planete, pet meseci nakon lansiranja, saopštili su zvaničnici američke svemirske agencije.

Satelit TEŠ otkrio je super Zemlju i vrelu Zemlju, planete u solarnim sistemima koji su najmanje 49 svetlosnih godina udaljeni od Zemlje, što je prvo otkriće satelita nakon lansiranja iz Floride u aprilu.

Naučnica Sara Siger navodi da su ove planete pretople da bi na njima bilo života, ali dodaje da se od teleskopa TEŠ očekuje još otkrića.

– Moraćemo da sačekamo da vidimo šta će još TEŠ otkriti. Znamo da postoje planete, razbacane na nebu, koje samo čekaju da budu pronađene – rekla je naučnica.

Misija satelita TEŠ trajaće dve godine, košta 337 miliona dolara, a cilj je da proširi znanja astronoma o takozvanim egzoplanetama koje kruže oko udaljenih zvezda.

TEŠ nastavlja posao svog prethodnika, svemirskog teleskopa Kepler, koji je otkrio oko 3.700 egzoplaneta tokom prethodnih 20 godina, pre nego što je ostao bez goriva.

Nasa očekuje da će naići na hiljade do sada nepoznatih svetova, možda i stotine planeta veličine Zemlje ili duplo većih od nje. Satelit je identifikovao i najmanje 73 zvezde oko kojih možda kruže i egzoplanete.

Izvor: Blic.rs