Izvor:
23.06.2019 u 19:36

NEKI NAUČNICI TVRDE DA BI RAČUNARI MOGLI DA OBAVE BOLJE POSAO OD LEKARA: Da li će nas veštačka inteligencija spasiti od najtežih bolesti?

Kompjuteri su bili uspešniji od lekara u otkrivanju raka pluća na osnovu rezultata skenera u novom istraživanju i ponudili novi uvid u budućnost veštačke inteligencije u medicini.

Prepoznavanje obrazaca i tumačenje slika – ista veština pomoću koje ljudi čitaju rezultate skenera – veoma je obećavajuća oblast kada je reč o veštačkoj inteligenciji.

Pohranjivanjem ogromnih količina podataka u sisteme nazvane veštačkim neuronskim mrežama, istraživači su uspeli da obuče kompjutere da prepoznaju obrasce povezane sa određenim stanjem.

Ovaj sistem prati algoritam i usput uči. Što više podataka pohranjuje, sve je precizniji. Ovaj proces naziva se duboko učenje i već se koristi kako bi kompjuteri mogli da razumeju govor i registruju objekte – tako autonomni automobil prepoznaje znak „stop“.

Google je stvorio sisteme koji patolozima pomažu u čitanju mikroskopskih slajdova, a oftalmolozima u dijagnostikovanju očnih bolesti.

Istraživači iz Googlea i još nekoliko medicinskih centara u novom istraživanju su veštačku inteligenciju primenili na rezultatima skenera snimljenim za dijagnostikovanje raka pluća koji je samo u protekloj godini odneo 1,7 miliona života.

Skener, pored toga što otkriva rak, takođe identifikuje mrlje koje se kasnije mogu razviti u karcinom, tako da radiolozi mogu da razvrstaju pacijente u rizične grupe i procene kojim je pacijentima potrebna biopsija ili češća kontrola. Skener, međutim, može da previdi tumor ili benigne mrlje zameni za zloćudne, a različiti radiolozi koji pregledaju isti snimak mogu imati potpuno drugačija mišljenja.

Istraživači su pomislili da bi kompjuteri možda mogli da bolje obave posao od lekara. Stvorili su neuronsku mrežu i dali joj snimke pacijenata čije su dijagnoze već prethodno utvrđene