Izvor:
02.03.2017 u 03:25

PRONALAZAK NOVOG SUNČEVOG SISTEMA: 10 razloga zbog kojih je ovo otkriće revolucionarno za naše razmevanje svemira!

Nedavno otkriće sedam egzoplaneta veličine Zemlje na udaljenosti oko 40 svetlosnih godina od Sunčevog sistema, važan je korak u pronalasku vanzemaljskog života u bespućima svemirskog prostranstva.

U nastavku prenosimo 10 razloga zbog kojih možemo da se radujemo otkriću TRAPIST-1 sistema:

10. Atmosfere otkrivenih egzoplaneta nemaju debele omotače

Naučnici su već potvrdili da dve od sedam pronađenih egzoplaneta nisu u potpunosti obuhvaćene debelim slojem vodonika pa stoga verojatno imaju čvrstu površinu, slično kao i Zemlja. To otvara mogućnost da nije reč samo o gasovitim džinovima, koje se vrte oko zvezde, što bi značilo da život na njima ne može postojati (barem ne u obliku kakav mi poznajemo ili pretpostavljamo da može postojati).

9. Kombinovana prisutnost ozona i metana u atmosferi

Da bi planeta podržavala život, potrebna je posebna mešavina specifičnih varijabli. Ne sme da bude ni prevruća ni prehladna; ni previše kamenita, ni previše gasovita. Štaviše, mora imati relativno čvrstu površinu, mnogo svetla, atmosferu dovoljno debelu za očuvanje umerene klime i vodu koja može da se nakuplja u reke, jezera i okeane.

Prisutnost ozona u atmosferi omogućava zaštitni sloj protiv štetnog ultraljubičastog zračenja patuljaste zvezde oko koje kruže te planete. Naučnici su uvereni da će kombinaciju ozona i metana pronaći u najmanje tri od sedam navedenih planeta, a to znači da su isti ozbiljni kandidati za pronalazak vanzemaljskog života. Pored toga, za naučnike nema sumnje da ako se na planeti pronađu ozon, metan, ugljen dioksid i voda, da tu mora biti i života.

"Ako imate tu kombinaciju, postoji samo jedno objašnjenje. To je život", kaže astronom Mišel Gijon sa Univerziteta Lijež u Belgiji.

8. Zvezde klase "M-Patuljak" traju duže i ostavljaju više vremena za formiranje života

Kako M-patuljaste zvezde sagorevaju svoje nuklearno gorivo izuzetno sporo, one mogu obasjavati svoje planete u dugom vremenskom periodu, čak i milijardama godina. Poređenja radi, naše Sunce je negdje na pola svog životnog veka. S nama je "tek" 4,6 milijardi godina, a izgoreće za narednih pet milijardi godina. Duži životni vek zvezde znači i duže vremena za razvoj kompleksnog biološkog života.

7. Novi potencijalni uvid u formiranje planeta

Već samo otkriće tih planeta znači velik korak napred za nauku, čak i u slučaju da nijedna od njih nije pogodna za razvoj života. Naime, naučnici će svejedno imati idealan scenario za testiranje raznolikih novih hipoteza, najviše istoriju i evoluciju tih planeta, za koje se veruje da su svi nastali iz istog protoplanetarnog diska.

6. Jasniji pogled na udaljene svetove

U najboljem scenariju, naučnici će pronaći dokaz postojanja znakova života, ali ni najgori nije baš crn. Naime, ako naučnici ne budu mogli da utvrde da li je život taj koji konzumira i proizvodi taj kiseonik, imaće uzbudljivu mogućnost da otkriju njegov izvor.

5. Planete Trapist-1 sistema su sličnije Zemlji od svih dosad pronađenih

Pronalaskom ovog sistema, zakon verovatnoće sugeriše da u svemiru postoji još mnogo takvih planeta. To znači i da rastu šanse da ćemo jednom pronaći vanzemaljski život, ali i da ćemo teleskope upravljati u sasvim drugačijem smeru.

4. Teleskop Spitzer je važan

Bez moćnog, svemirskog teleskopa Spitzer, NASA ne bi mogla da dođe do otkrića sistema Trapist-1. Spitzer pretražuje svemirska prostranstva već 14 godina i nalazi se u orbiti oko Sunca. Jedan od njegovih najvećih uspeha dosad bilo je “hvatanje” svetlosnog zračenja egzoplaneta, odnosno posmatranje planeta izvan Sunčevog sistema. Spitzer je "naoružan" moćnom infracrvenom kamerom, infracrvenim spektrografom i višefrekvencijskim fotometrom.

3. Trapist-1 nam je (relativno) blizu

Četrdeset svetlosnih godina u ogromnim prostranstvima svemira je mala udaljenost. Međutim, uz pomoć današnje tehnologije, trebalo bi nam 44 miliona godina da stignemo do Trapista. Ipak, nikad se ne zna šta nosi dan, a šta nosi noć.

2. Ovo je dobra platforma za razumevanje atmosferskog sastava drugih planeta

Pošto je reč o prvim otkrivenim egzoplanetama veličine Zemlje na pogodnoj udaljenosti od matične zvezde, sastav njihove atmnosfere naučnicima će dati ključne informacije za buduće slične egzoplanete. Ukratko, astronomi će dobiti hemijski otisak za dalja istraživanja.

1. Možda sve imaju vodu

Samo otkriće da na svim novootkrivenim egzoplanetama sistema Trapist-1 ima vode, dalo bi nam razloga za entuzijazam.

Izvor:Kurir.rs