PRIPREMITE SE ZA VIKEND: Šta raditi a šta ne?

 

Svi jedva čekaju vikend, bilo da rade ili studiraju. Za neke je pomisao na subotu i nedelju motivacija da izdrže napor tokom čitave sedmice. Ipak, neke stvari mogu da nam pokvare vikend, a neke opet da ga znatno poboljšaju.

Evo kako nije preporučljivo da provedemo vikend.

Rad tokom vikenda. Čak i malo posla, na primer, da proverite imejl tokom vikenda, može lako da se iskomplikuje i pretvori u mnogo posla. Ako stvarno morate da proverite imejl, postavite granicu, na primer, pola sata. Ako stalno radite tokom vikenda, to može da ugrozi vaše odnose sa porodicom i prijateljima - lako mogu da pomisle da ih namerno zanemarujete ili ignorišete, iako to ne mora biti tako iz vaše perspektive. 
Završavanje poslova vikendom. Ima ljudi koji koriste vikend da pozavršavaju poslove koji su se nagomilali prethodnih dana. Psiholozi smatraju da to nije dobro, jer narušava ravnotežu u životu. Takve navike mogu da dovedu do tzv. burnout sindroma - ili izgaranja na poslu. Najbolje je poslove ostaviti za radne dane, ali ako već nikako ne možete da ih izbegnete, dobro je napraviti prioritete, na sledeći način: odrediti koje su suštinski važne stvari, koje su nebitne stvari, i stvari između toga, tako da možete da odlučite šta sve možete da ostavite da sačeka početak radne sedmice. 
Nadoknađivanje manjka fizičke aktivnosti tokom nedelje vikendom. Ponekad, ako nismo imali prilike radnim danima, za vikend pokušamo da sve to nadoknadimo nekim napornim treningom ili utakmicom. To može da dovede do jake upale mišiće, a i do povreda. Međutim, ako je vikend jedino vreme kad možemo da vežbamo, onda treba da primenimo umeren pristup: detaljno i dugo zagrevanje, istezanje i umeren intenzitet vežbanja. 
Sedenje i ležanje. Iako vikend jeste vreme da se odmorimo, provesti ga sedeći ili ležeći nije dobro. Pre svega, nije dobro za opšte zdravlje. Posebno ako ste tokom radne sedmice dosta sedeli na poslu, dodatno sedenje tokom vikenda povećava pritisak na lumbalni deo leđa, pogoršava telesno držanje i steže mišiće primicače butina. Osim toga, dugo sedenje i izležavanje izaziva stagnaciju limfotoka, venske krvi i usporava varenje.  
Zamaranje razmišljanjem o ponedeljku. Ako svake nedelje razmišljamo da ćemo sutra opet morati na posao i šta nas čeka, to izaziva dodatni stres i može da dovede da postanemo razdražljivi. Najbolje je, ako smo u stanju, da nedeljom ne razmišljamo o narednom danu.

Šta onda raditi za vikend? Svako to verovatno najbolje zna i sam, ali evo ipak nekih ideja koje bi mogle da pomognu da se organizujemo na bolji način…

Planirajte unapred. Tokom nedelje napravite okvirni plan šta biste želeli da radite za vikend. Ako nemate planova, veća je verovatnoća da nećete uraditi ništa. A planiranje ne znači da nećete ostaviti vreme za spontane aktivnosti. 
Družite se sa prijateljima. Svi smo zauzeti sopstvenim životom, ali su prijateljstva važna za našu i psihološku i zdravstvenu dobrobit. Ako možete, uredite tako da se vidite sa nekim od prijatelja.
Provedite neko vreme napolju. Obavezno izađite na svež vazduh i provedite vreme u prirodi, bilo da šetate, trčite ili planinarite. Boravak u prirodi osvežava i obnavlja. 
Ostavite vreme za sebe. Ako smo stalno okruženi ljudima i izmišljamo nove aktivnosti, to možda jeste zabavno, ali je istovremeno i zamorno. Ostavite vreme da budete malo sami: pročitate neku knjigu, slušate muziku, ili naprosto, što bi se žargonski reklo, iskulirate. 
Nađite neki novi hobi. Možda vas posao prisiljava da čitave nedelje radite iste stare stvari. Vikend je pravo vreme da izađete iz te kolotečine. Jedan od načina je da pronađete neki novi hobi u kojem biste zaista uživali.

 

Zdravahrana.com
Foto: Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost