Četiri namirnice za bolje pamćenje!

 

Njegovu visinu određuju brojni faktori, ali i način ishrane, ističu naučnici sa američkog univerziteta Taft. Na listi namirnica koje posebno doprinose razvoju kognitivnih sposobnosti, nalaze se:

1. Sirova jaja sadrže proteine i zdrave masnoće ključne za razvoj moždanih funkcija, posebno kod mladih. Da bi nutritivne vrednosti ostale što više očuvane, trebalo bi da se kuvaju što kraće.

2. Zeleno povrće blagotvorno deluje na ceo organizam, pa tako i na mozak. Bogat je izvor vitamina E koji je ključan za zdravlje ovog organa, ali i smanjivanje rizika od Alchajmerove bolesti.

3. Orasi jačaju sposobnost pamćenja jer sadrže omega 3 masne kiseline i polinezasićene masti, koje organizam ne stvara pa moraju da se unose hranom. Istraživanja su pokazala da samo 29 g oraha sadrži 2,6 g omega 3 masnih kiselina, dok se u jednoj kašičici orahovog ulja nalazi 1,4 g polinezasićenih masti.

4. Borovnice sadrže široku lepezu sastojaka koji su direktno povezani sa razvojem i rastom mozga. Pojedina istraživanja pokazuju i da usporavaju proces starenja.

Izvor: Novosti
Foto:Yay images

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Sreda
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Kviz: Naslovna strana
11:55  Vesti
12:05  Provodadžija
12:55  Vesti
13:05  Provodadžija
13:55  Vesti
14:05  Serija: Suze moje sestre (R)
15:15  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Serija: Suze moje sestre
19:00  Čađava mehana
21:20  Provodadžija
22:20  Sudbine
23:20  Novajlije reality