Izvor:
13.03.2018 u 02:09

NAUČNICI OTKRILI VEČITU DILEMU: Šta nam psi poručuju oblizivanjem?

Sigurno ste se više puta zapitali zašto vaš pas gleda u vas, a uz to se i neprekidno oblizuje?

Do sada su naučnici smatrali da je oblizivanje mehanizam kojim se psi bore protiv stresa. Međutim, istraživači s brazilskog Univerziteta Sao Paolo imaju drugačije mišljenje.

U svojoj studiji došli su do zaključka da psi oblizivanjem zapravo reaguju na naše izraze lica i emocije, pre svega kad smo ljuti ili namrgođeni, piše Pet Magazine.

Istraživanje je obuhvatilo 17 zdravih, odraslih pasa kojima su istraživači pokazivali fotografije, i puštali video i audio snimke pozitivnih i negativnih emocija ljudi i drugih pasa.

– Okidač za oblizivanje uvijek su bili vizuelni – video-snimak ili fotografija, i to uvek onih na kojima su ljudi. I to ljuti ili namrgođeni ljudi. Dvaput su se češće i više oblizivali kad bi uočili negativnu emociju – objasnila je Natalija Albukerki, stručnjak za eksperimentalnu psihologiju pasa na Univerzitetu Sao Paolo.

Istraživači veruju da su psi ovaj mehanizam razvili tokom procesa pripitomljavanja kako bi se bolje razumeli i lakše komunicirali.

Kurir