Izvor: Sputnjik
05.04.2023 u 07:20

NISMO SAMI U SVEMIRU? Astronomi uhvatili radio signal sa planete i zvezde udaljene 12 svetlosnih godina

Američki astronomi otkrili su ponavljajući radio signal sa egzoplanete i zvezde oko koje se okreće, na 12 svetlosnih godina od Zemlje, preneo je „Nejčer astronomi“.

Signal ukazuje na to da planeta veličine Zemlje možda ima magnetno polje i čak i atmosferu.

OTVARA SE KANCELARIJA OD MESECA KA MARSU! NASA priprema čovečanstvo za odlazak na crvenu planetu?

Zemljino magnetno polje štiti atmosferu planete, neopohodnu za život, tako što odbija energetske čestice i plazmu koja dolazi sa Sunca.

Pronalaženje atmosfera na planetama van solarnog sistema može da ukaže na to da postoje drugi svetovi na kojima postoji život.

Naučnici su otkrili jake radio talase koje dolaze iz pravca zvezde YZ Ceti i stenovite planete koja orbitira oko nje, nazvane YZ Ceti b, tokom posmatranja svemira, koristeći teleskope Karl G. Janski u američkoj državi Novi Meksiko.

Istraživači veruju da je radio signal stvoren interakcijama između magnetnog polja planete i zvezde.

Ovo otkriće objavljeno je u žurnalu „Nejčr astronomi“.