Izvor: Tanjug
22.02.2023 u 13:23

OTKRIVENO 59 NOVIH EGZOPLANETA U BLIZINI SUNČEVOG SISTEMA: Četiri bi mogle da budu naseljive kao Zemlja!

Modernim teleskopom Karmenas, naučnici u španskoj Almeriji otkrili su 59 egzoplaneta, od kojih bi četiri mogle da budu "naseljive kao Zemlja".

Egzoplanete su nebeska tela koje kruže oko zvezda, a nalaze se van Sunčevog sistema.

Naučnici su teleskopom posmatrali najbližu solarnu galaktičku okolinu u potrazi za „mogućim stanarima“.

Glavni autor studije Injasi Ribas rekao je da je njegov tim, nakon posmatranja 362 obližnje zvezde, tzv.crvene patuljke, otkrio najtačniji broj planeta koje ih prate i koje su slične Zemlji.

BiH ŠALJE SVOJ PRVI SATELIT U SVEMIR! „Dajte nam uslove i gledajte čudo!“

-Da je naša galaksija grad, tražili smo samo u našoj stambenoj zgradi, nismo čak ni izašli da istražimo komšiluk -rekao je Ribas.

Kako je naveo, dve od potencijalno naseljivih planeta, nalaze se u zvezdanom sistemu Tigarden, 12,5 svetlosnih godina od Zemlje, dok druge dve kruže oko zvezde GJ 1002, udaljene manje od 16 svetlosnih godina.

-Ove četiri planete – one iz Tigardena i one iz GJ 1002 spadaju u svetove sa najvećim indeksom sličnosti sa Zemljom- kazao je on.

ROSKOSMOS PORUČUJE „SVE JE SPREMNO ZA POLETANJE!“: Svemirski brod Sojuz MS-23 će biti lansiran 24. februara

Osim navedenih egzoplaneta, tim je prikupio i hiljade visokokvalitetnih zapažanja koje drugi specijalisti u ovoj oblasti mogu da koriste za svoja istraživanja.

-To je neka vrsta kovčega sa blagom. Imamo 20.000 visoko preciznih merenja napravljenih sa Karmenesom koje stavljamo na raspolaganje svetskoj naučnoj zajednici -naglasio je Ribas.

U istraživanju je učestvovalo više od 200 specijalista iz 11 španskih i nemačkih institucija, kao što su Centar za astrobiologiju, Institut za astrofiziku Andaluzije, Institut za astrofiziku Kanarskih ostrva i Univerzitet Komplutense iz Madrida, kao i Špansko-nemački astronomski centar Maks Plank.