5°C

Beograd

KONTROLA RADA NEURONA U MOZGU JE SADA MOGUĆA: Naučnici smatraju da su pronašli način! (FOTO)

Timovi naučnika iz Južne Koreje i Sjedinjenih Američkih Država smatraju da su pronašli način da, uz pomoć implanata koji se koriste, putem pametnih telefona kontrolišu rad neurona u mozgu.

Reč je o prvom implantu te vrste koji je rađen na osnovu nanotehnologija i savremenih tehničkih dostignuća, a koja se koriste pri izradi pametnih telefona.

Mali kertridž, kako je nazvan, ugrađen je u mozak miša. Njegova debljina nije veća od čovekove vlasi kose.

Koautor studije Majk Bračis, profesor anesteziologije i medicine bola na univerzitetu u Vašingtonu, ističe da će ova studija pomoći ljudima na nekoliko polja.

-Pre svega, na ovaj način moći ćemo da razvijemo nove terapeutske metode u lečenju bola, bolesti zavisnosti i mentalnih poremećaja, poput depresije Alchajmera ili Parkinsona- ističe profesor Bračis.

Uređaj, koristeći zamenljive poput Lego kocki kertridže sa lekom i moćne niske blutut energije, može ciljati na specifične neurone koji koriste lek i svetlo duže vreme.

-Bežični neuronski uređaj omogućava hroničnu hemijsku i optičku neuromodulaciju koja nikada ranije nije postignuta- izjavio je Raza Kazi, istraživač u Korejskom naprednom institutu za nauku i tehnologiju i Univerzitetu Kolorado Bolder.

Ova tehnologija značajno zasenjuje konvencionalne metode koje koriste neuronaučnici, a koji obično uključuju krute metalne cevi i optička vlakna za isporuku lekova i svetlosti.

Osim što ograničavaju kretanje subjekta zbog fizičkih veza sa glomaznom opremom, njihova relativno kruta struktura s vremenom uzrokuje lezije u mekom tkivu mozga, zbog čega nisu pogodne za dugotrajnu implantaciju.

Na osnovu dobijenih rezultata i uticaja na neurone moći ćemo da utvrdimo kako se javljaju depresija i druge bolesti modernog čoveka.

Istraživanje je trajalo tri godine i uključilo je veliki broj naučnika, inženjera, neurologa, anesteziologa i drugih.

Samo istraživanje pobuđuje veliku pažnju stručne javnosti, a tim se nada da će ovim projektom doći do velikih otkrića.

Izvor:RTS