4°C

Beograd

Photo: Facebook

Izvor: Stil.kurir.rs

OVIH 8 LOŠIH JUTARNJIH NAVIKA SVI IMATE: Rešite ih se odmah, kvare zdravlje i raspoloženje!

Jutarnje navike mogu znatno da vam olakšaju svakodnevne aktivnosti, ali mogu i da vaš škode ukoliko neke stvari radite na pogrešan način.

Stručnjaci upozoravaju kako neke uobičajene jutarnje aktivnosti mogu da nanesu velike probleme vašem organizmu.

Ne započinjete dan s tuširanjem

Sa svakodnevnim stresovima možete se izboriti i odgovarajućom jutarnjom rutinom, tvrde doktori sa Harvarda. Tuširanjem nakon buđenja podstiče aktivnost mozga i smanjuje mogućnost da vas poremete spoljni faktori. Tako ćete uspešnije doskočiti svim izazovima. Osim toga, tuširanje stimuliše mozak i podstiče stvaranje novih neobičnih ideja ili sagledavanja problema iz drugog ugla.

NE BUDITE OČAJNI, EVO JE REŠENJE Pet frizura za tanku kosu

Uživate u tuširanju vrućom vodom

S obzirom na to da vruća voda ima opuštajući učinak, nakon jutarnjeg tuširanja verovatno ćete samo poželeti da ponovo legnete u krevet. S druge strane, hladno tuširanje će vas osvežiti, stimulisati moždanu aktivnost i podstaći rad imunološkog sistema. 

Predugo se zadržavate na mobilnom

Mnogi ljudi ujutru čim otvore oči ulaze na društvene mreže kako bi videli novosti. Ali, to je velika greška. Kako početak dana često određuje kako ćemo provesti i njegov ostatak, stručnjaci ističu da je jutarnje vreme pametnije posvetiti sebi umesto viriti u tuđe živote, mišljenja i komentare. 

Trošite previše vremena na odabir odeće

Jutarnji haos obično počinje razmišljanjem šta obući danas? Kako biste što brže izabrali autfite, najbolje bi bilo da u ormaru odvojite poseban deo za odeću koju nosite na posao. Održavajte svoju garderobu aktuelnom tako da odvajate stvari koje niste nosili neko vreme. Takođe, za odeću koja je van sezone pronađite mesto izvan ormara.

Doručkujete žitarice

Uobičajena porcija žitarica (50 grama) sadrži oko četiri kašike šećera. A tolika količina šećera može da uzrokuje nalet insulina, što dovodi do umora. Nutricionista Čelsi Amer umesto posude žitarica s jogurtom, mlekom ili svežim voćem predlaže parče pice jer će ta kombinacija proteina, masnoća i ugljenih hidrata da vam omogući nutrijente idealne za početak dana. Dobar izbor je i kajgana.

Perete zube nakon obroka

Nakon obroka, zubna gleđ postaje osetljiva, naročito ako ste u jelo uključili voće, citruse ii gazirano piće. Umesto posezanja za četkicom za zube, usta isperite vodom i tako otklonite ostatke hrane zubnim koncem.  Pranje zuba se preporučuje tek 30 minuta nakon jela.

Pijete kafu

Ispijanje crne kafe odmah nakon buđenja dovodi do povećanja nivoa kortizola što može dovesti do anksioznosti. Uostalom, kafa na prazan želudac može da uzrokuje gastritis. Najbolje vreme za uživanje u šolji ovog toplog napitka je tri ili četiri sata nakon buđenja, a ako baš ne možete da odolite, svoju jutarnju crnu kafu razblažite s malo pavlake ili mleka. 

Odmah nameštate krevet

Ako nameštate krevet čim ustanete, zapravo time stvarate okruženje za razvoj grinja. Vlaga koja se stvorila zbog položaja tela među posteljinom preko noći ne može dovoljno brzo da ispari. Stoga, najbolje da krevet spremate kad se posteljina osuši.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar

Povezane vesti