20°C

Beograd

Photo: pixabay

Izvor: Objektiv

SPAVANJE POSLE OBROKA MOŽE BITI OPASNO! Zašto je šetnja nakon jela ZDRAVA za organizam?

Postoji mnogo dobrobiti šetnje

U FOKUSU

ZVANIČNO! "FAJZER" ODOBREN ZA DECU OD 12 DO 15 GODINA: Ovo je odluka o imunizaciji najmlađih

OVO MORA DA STANE! Marko Đurić oštro reagovao na gnusne natpise koji su osvanuli na crkvi u Prištini!

UZNEMIRUJUĆE FOTOGRAFIJE! Ekstreman GRAD pogodio Srbiju, ispaljeno 90 raketa, najgore je prošlo OVO mesto! (FOTO)

POVODOM DANA RUSIJE: Vučić i patrijarh Porfirije na prijemu kod Harčenka u ambasadi (FOTO)

SJAJNA VEST ZA SRBE: Nemačka skinula Srbiju sa liste rizičnih zemalja!

Obično posle obroka imamo naviku da legnemo da odmorimo.

Međutim, koliko god da nam to zvuči primamljivo, može biti loše po naše zdravlje.

Hodanje je samo po sebi dobra vrste vežbe, pa postoje brojni razlozi zašto posle obroka treba da krenete u šetnju.

Pre nego što obujete patike i pođete u šetnju, dobro je da znate koje su sve dobrobiti hodanja nakon jela.

1. Poboljšava probavu

Nakon što jedemo, proteini, vitamini, ugljeni hidrati, elektroliti i ostali hranljivi stastojci počinju da se razgrađuju u telu. Taj proces možete da podstaknete šetnjom jer hodanje igra važnu ulogu kad je u pitanju varenje hrane tako što smanjuje vreme kretanja hrane kroz gastrointestinalni trakt.

To na kraju rezultira bržom probavom i manjom nadutosti nakon jela. Naročito je korisno da praktikujete šetnju nakon jela ukoliko se osećate pospano.

2. Doprinosi smanjenju šećera u krvi

Istraživanje je pokazalo da samo deset minuta hoda nakon večere smanjuje nivo glukoze u krvi, u poređenju sa drugim vremenskim intervalima u toku dana. To može uticati na smanjnje rizika od bolesti dijabetesa tipa 2 ili bolesti srca.

PROČITAJTE JOŠ

AKCIJA GNEV: Otkrivena improvizovana laboratorija za uzgoj marihuane u Leskovcu!

VOZOM DIREKTNO OD BEOGRADA DO ZLATIBORA: Nova linija Srbija voza kreće od 13. juna!

DAN ŽALOSTI U KNINU: Sahranjen dečak koji se ugušio u kolima, i vojska se oprostila od mališana

3. Smanjuje stres

Šetnja nakon jela može da deluje umirujuće na telo, što doprinosi boljem raspoloženju, a takođe povećava fokus i koncentraciju.

Hodanje pomaže u proizvodnji serotonina  (hormona sreće) koji doprinosi boljem snu, a takođe reguliše apetit i doprinosi stvaranju pozitivne energije.

4. Smanjuje bol u mišićima

Ako osećate bol u mišićima, nakon obroka krenite u laganu šetnju. Kretanje na mišiće i vezivna tkiva deluje kao “podmazivač” tako što šalje hranljive materije na određena mesta, istovremeno dopinoseći oporavku mišića.

5. Ubrzava cirkulaciju

Hodanje posle jela poboljšava protok krvi, a bolja cirkulacija doprinosi tome da hranljive materije odlaze na mesta potrebna za razvoj i održavanje kostiju, mišića i ostalih organa.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar