9°C

Beograd

Photo: Pixabay/Peggy_Marco

Izvor: Objektiv

PROBLEM SA KONCENTRACIJOM: Pet loših navika zbog kojih ste manje produktivni na poslu

Golden Rose ad

Rešite se ovih problema i svaki posao ćete obavljati brže i kvalitetnije

PROČITAJTE JOŠ:"ON JE MENI KRUNA ŽIVOTA": Ceca progovorila o novim pesmama i unuku, a evo šta misli o trošenju novca poznatih ličnosti!

Prekidi u poslu su ponekad izazvani stalnom zvonjavom telefona, ili ih izazivaju brbljivi šefovi i kolege.

Međutim, ponekad problem sa fokusom dolazi i od samih zaposlenih, koji ne mogu da se koncentrišu na konkretan zadatak, jer im stalno nešto odvlači pažnju.

To dalje dovodi do sporijeg rada, gubljenja koncentracije, nervoze i grešaka.

Ukoliko eliminišete neke male smetnje oko vas, posao ćete obavljati brže i bolje.

PROČITAJTE JOŠ:POSTAJE OTAC?! Oglasio se Petar Grašo i otkrio da li je to tačno, a ovo je njegova bivša uradila nakon svega!

1. Stalno proveravate svoj telefon

– Veliki broj mojih klijenata se žali kako sedi u kancelariji i ima svoj telefon odmah pored sebe -kaže stručnjak za upravljanje vremenom Ana Dirmon Kornik i dodaje:

– Kad im se veb stranica predugo učitava ili imaju nekoliko sekundi bez posla, oni imaju tu naviku da samo posegnu za telefonom i pređu u režim autopilota. To može na kraju da postane blok izgubljenog vremena od 5, 7 ili 10 minuta.

2. Obavljate stvari koje će “trajati samo sekundu”

Jedne sekunde marljivo rešavate zadatak, a sledeće se nađete u onlajn kupovini, pišete listu namirnica, pozivate da rezervišete večeru i zaboravljate sve što je trebalo da radite.

– Imamo tu bezumnu naviku da radimo sve što nam se na tren pojavi u glavi, jer ne želimo to da zaboravimo. Kažemo sebi da će potrajati samo sekund, ali onda jedna stvar vodi drugoj, i na kraju gubimo minute i minute obavljajući nevažne, male zadatke – kaže Kornik.

Ona preporučuje da napravite “listu zlatnih zadataka”, da biste shvatili šta možete da odložite ili radite kasnije.

Terapeut Analiz Kordero je primetila da je žongliranje sa višestrukim zahtevima posla i kuće uobičajeni problem koji troši energiju ljudi, naročito onih koji rade “na daljinu” tokom pandemije.

Zato ona preporučuje rad u intervalima bez ometanja.

3. Otvarate previše kartica u svom pretraživaču

Često gomilate tabove, sve dok vaš veb pretraživač ne postane pretrpan? Svaka kartica pretraživača može da predstavlja još jedno privlačenje naše pažnje, jer odvlači pažnju sa glavnog zadatka, i podseća nas na to da imate još posla.

Time otpočinje jedan specifičan mikroproces u vama, koji vas požuruje i stvara vam nervozu, i zbog čega možete postati nespretni i praviti greške.

4. Počinjete da rešavate probleme odmah, pre nego što utvrdite da li su, u stvari, vaši

Tanja Menon, profesorka menadžmenta na Državnom univerzitetu u Ohaju, rekla je da ljudi koji sebe vide kao stručnjake mogu impulsivno da zarone u rešavanje problema i da donose odluke na osnovu onoga što znaju, što ih sprečava da naprave korak unazad. Ona savetuje da se prvo proveri da li je problem koji je nastao, uopšte u našoj nadležnosti.

Menon kaže da ljudi koji sebe vide kao stručnjake možda “žele brz odgovor”, ali na taj način sužavaju mogućnosti kako da pristupe problemu.

Pokvareni štampač ili računar ipak nisu deo vašeg svakodnevnog posla, i najbolje to prepustite onima koji su za to zaduženi.

5. Zakazujete nepotrebne sastanke

Oko 47 odsto zaposlenih je reklo da im je “previše sastanaka” najveća smetnja na radnom mestu.

– Jedna od stvari za koje se zalažem je da lider mora da razmišlja o svom dnevnom rasporedu kao o pitanjima na koja treba odgovoriti – tvrdi poslovni stručnjak Stiven G. Rodželberg.

Kada su sastanci uglavnom vezani za distribuciju informacija, a ne donošenje konkretnih odluka, on predlaže korišćenje drugih oblika komunikacije.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Nastavite čitanje

Komentari korisnika


Ostavite prvi komentar
Golden Rose ad