POSKUPLJUJE POPULARNA DOJČLAND KARTA U NEMAČKOJ MNOGIMA SE IZNOS NE DOPADA: Evo koliko će koštati vožnja od 1. januara
Evo koliko će koštati vožnja od 1. januara
- Cena „Dojčland karte“ će se povećati sa 49 na 58 evra mesečno
- Karta će važiti za lokalne i regionalne autobuse i vozove, ali ne i za međugradske vozove
Ovo je ubedljivo najjeftinija banja u Srbiji! Cene smeštaja od 500 dinara: Evo po čemu je još posebna
„Dojčland karta“ će od sledeće godine koštati 58 umesto 49 evra nakon što su je dogovorili ministri saobraćaja 16 federalnih jedinica u Nemačkoj. Kartica se može koristiti u lokalnim i regionalnim autobusima i vozovima, ali ne i u međugradskim vozovima.
Od sledeće godine, Deutschlandticket će koštati 58 evra mesečno. Ministri saobraćaja 16 saveznih država dogovorili su povećanje od devet evra od 1. januara 2025. godine, rekao je za novinsku agenciju dpa Oliver Krišer, ministar životne sredine, zaštite prirode i saobraćaja savezne države Severna Rajna-Vestfalija.
– Sporazum na specijalnoj konferenciji ministara saobraćaja pokazuje da pokrajine žele da se drže uspešnog modela Deutschlandticket i razvijaju ga“, rekao je političar Zelenih, trenutno predsednik konferencije ministara saobraćaja. „Sa ovom cenom moći ćemo da zadržimo kartu atraktivnom i da finansiranje postavimo na čvršće osnove“, rekao je Krišer.
„Potrebno solidno finansiranje“
Dok je Bavarska u raspravi uvela cenu od 64 evra mesečno da bi pokrila troškove, pokrajine Donja Saksonija, Meklenburg-Zapadna Pomeranija i Baden-Virtemberg, između ostalih, zalagale su se za manje povećanje cena. Previsoka cena bi ugrozila atraktivnost karte, smatraju. Međutim, pre sastanka su jasno stavili do znanja da je neophodno solidno i dugoročno finansiranje.
Karta, koja trenutno košta 49 evra mesečno, važi od 1. maja 2023. Imaocu daje pravo da putuje širom zemlje svim lokalnim i regionalnim autobusima i vozovima, ali ne i međugradskim vozovima. Kartica funkcioniše kao pretplata, ali se može otkazati na mesečnom nivou. Za putnike, posebno u urbanim sredinama, često je jeftinija od ostalih sezonskih karata.
Uspešan model „Dojčland karte“
Već duže vreme postoji borba oko finansiranja ove karte jer transportne kompanije trpe ogromne gubitke prihoda. Savezna i pokrajinska vlada su se prvobitno složile da svaka nadoknadi polovinu izgubljenog prihoda. U tu svrhu povećana su sredstva za regionalizaciju, kojom savezna vlada podržava pokrajine u pružanju ove usluge javnog prevoza. Do sada su savezne i pokrajinske vlade za to obezbedile oko 1,5 milijardi evra.
Bundestag je u julu usvojio novu verziju zakona o regionalizaciji. Promenom tog zakona sredstva koja nisu korišćena prethodnih godina mogu se koristiti za finansiranje Deutschlandticket-a sledeće godine. Time se nadoknađuju mogući finansijski gubici pokrajina.
Nova cena namenjena je dugoročnom finansiranju karte, modela koji pojednostavljuje strukturu prodaje karata mnogih transportnih udruženja širom Nemačke, pa je politika i privreda često ocenjuju kao uspeh. Oko 13 miliona ljudi širom Nemačke trenutno koristi Deutschlandticket.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74