0°C

Beograd

UVODI SE NOVA TEHNOLOGIJA Stop za bahate vozače, brže za gradski prevoz



Grad priprema strategiju koja će omogućiti da javni prevoz funkcioniše bez zastoja, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Vesić je podsetio da se od 1. decembra primenjuje mera zabrane dostave robe u maloprodajne objekte od sedam do 20 sati, a da je sledeća mera, koja stupa na snagu tokom januara naredne godine, napredna tehnologija koja će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima i žutim traka. Vesić je dodao da su zabranom dostave robe od sedam do 20 sati oslobođene žute trake, zaustavne trake i tramvajske šine od vozila koja su se tu zaustavljala i tako, kako kaže, pravila nered i haos u saobraćaju.

- Ovu meru poštuju najveći distributeri tako da smo juče ispisali manje od 50 prekršajnih naloga od 700 rešenja za dostavljanje robe, koliko ih je grad izdao - rekao je Vesić.

Pojasnio je da drugu meru, uvođenje napredne tehnologije, grad već implementira.

- Kako će izgledati ta vrsta kontrole obavestićemo javnost neposredno pred njeno uvođenje. Građani će biti zadovoljni i više niko neće trpeti teror bahatih vozača koji zauzimaju ulice i trotoare, parkiraju gde i kako ko stigne - rekao je Vesić.

Kako je naveo, poslednji set mera za bolju prohodnost javnog prevoza utvrđuje se strategijom koja je upravo u izradi. Vesić je dodao da u pripremi strategije učestvuju prevoznici, Saobraćajna policija i Komunalna milicija, sekretarijati za javni prevoz i saobraćaj, kao i saobraćajni stručnjaci. Strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u "špicevima", a takođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama.

Dodaje da će biti ubrzana i zamena semafora na više od 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustini saobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet.

Strategija obuhvata tender za javno-privatno partnerstvo za rečni javni saobraćaj sa izgradnjom pristana, rekao je Vesić i dodao da je u toku tender za javne bicikle, a u planu izgradnja 120 kilometara biciklističkih staza u naredne četiri godine.

Vesić je naveo da je sada jasno da su gužve u saobraćajnim "špicevima" u Beogradu posledica povećanog broja automobila koji postojeća saobraćajna infrastruktura ne može da primi, a ne zbog radova, kako su, kaže, "govorile neznalice".

Izneo je podatak da je ovo treća godina kako se u Beogradu svakog meseca registruje oko 4.000 automobila, što je oko 50.000 godišnje ili više od 150.000 za poslednje tri godine.

- U Beogradu na jednu porodicu već dolazi 1,7 automobila. To je posledica rasta životnog standarda - rekao je Vesić.

Zato se, kaže, završava obilaznica oko Beograda, sledeće godine će se ubrzano raditi na unutrašnjoj obilaznici koja povezuje dva mosta, Most na Adi i budući na Adi Huji, radiće se novi most na mestu Starog savskog, koji će rasteriti Brankov most i Gazelu, kao i dva tunela.

- Naš najvažniji projekat je metro, čija izgradnja treba da počne do kraja sledeće godine. To je onaj metro koji je bivši gradonačelnik Beograda obećavao svake godine od 2008. do 2012. i nikada nije ništa uradio - rekao je Vesić.

Dodao je da će se, kada metro bude završen, a za prve dve linije će trebati do sedam godina, oko 25 odsto sadašnjeg saobraćaja spustiti ispod zemlje, pa će biti manjih gužvi.

Kako kaže, Beogradu je metro potreban, jer grad nezvanično ima već više od dva miliona stanovnika.

Vesić je posebno naglasio da nema nijednog glavnog grada u Evropi te veličine čiji je osnovni podstistem javnog saobraćaja autobuski podstistem, već je to svuda šinski, dok autobuski služi za dopunu.

- Zato gradimo metro, širimo mrežu BG voza i planiramo širenje tramvajske mreže. Ovo su sve vekovni infrastrukturni projekti koje Beograd najzad ostvaruje, a koji su decenijama stajali u fiokama i koje niko pre nas nije ni pokušao da realizuje - rekao je Vesić.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar