19°C

Beograd

Photo: Arhiva

Izvor: HappyBSC

DNEVNIK SRPSKOG KAMIONDŽIJE Ovako krstarim svojim šleperom u vreme korone

Granice su zatvorene, mere Vlade Srbije na snazi, držimo se socijalne distance i svojih domova ali ima i onih koji moraju na put. Da bi do nas, ali i u inostranstvo i iz inostranstva, ipak stigla preko potrebna roba, za to su zaduženi vozači kamiona. Protok robe teče otežano ali nije zaustavljen.

O tome kako izgleda jedan put u inostranstvo ako vozite kamion pisao je na svom Fejsbuk profilu Milan Sobodić, trenutno profesionalni vozač kamiona, a u slobodno vreme lingvista i lektor. Za čitaoce HappyBSC portala donosimo deo opisa njegovih putešestvija kao vozača kamiona u ovoj novoj izmenjenoj Evropi, sa granicama i pandemijom koronavirusa:

"Mnogi me pitaju, svakodnevno, usmeno ili pisanim putem, kako to sve funkcioniše sa nama profesionalnim vozačima u ovo suludo vreme. S vremenom se umorih objašnjavajući, postadoh sve šturiji, pa se bojim da će se neko uvrediti na kraju. Stoga sam rešio da napišem ovu objavu i zadovoljim sve znatiželjne jednim udarcem.

Da krenemo od Srbije... Od početka izbijanja epidemije u zemlju sam ušao u dva navrata: prvi put 14. marta, dan pre proglašenja vanrednog stanja, i krajem prošle sedmice. Nikakvih problema nisam imao – niko me nije testirao, zapitkivao, merio temperaturu, odokativno procenjivao... Niko mi nije dao nikakav papir, obaveštenje, rešenje, uputstva! O Merama sam se sâm informisao guglajući i posećujući Vladine sajtove. Nas vozače koji smo ušli tog 14. marta redovno zovu iz policije, svakodnevno, a ove koji su došli koji dan kasnije, gotovo nikad!"

Milan dalje objašnjava kako izgleda provera da li ste u samoizolaciji; nadležni ih pozovu na fiksni telefon i provere da li su kod kuće. Ako se jave na kućni telefon smatra se da poštuju samoizolaciju. 

KAD UĐEMO U ZEMLJU AUTOMATSKI NAM SLEDUJE SAMOIZOLACIJA OD 28 DANA. POD TIME SE, OSIM BORAVKA NA MESTU PREBIVALIŠTA, RAČUNA I BORAVAK U VOZILU, ZAVRŠAVAJUĆI TURU ILI SE PRIPREMAJUĆI ZA SLEDEĆU, UZ NAPOMENU DA JE NAPUŠTANJE KABINE DOZVOLJENO SAMO KADA JE NEOPHODNO. KADA SE TA TURA ZAVRŠI, SAMOIZOLACIJA SE NASTAVLJA KOD KUĆE, I MOŽE JE PREKINUTI ODLAZAK NA NOVU TURU 

Što se inostranstva tiče,  kako napominje Milan, gotovo da nekih promena i nema.

- Mađari samo na granici zahtevaju nošenje maski. Kad krenemo zapadnije, novina je da su postavljeni punktovi na svim unutarunijskim prelazima. Međutim, na njima je zadržavanje minimalno i takođe nisam iskusio niti jedno testiranje, zapitkivanje, zaprašivanje... šta se sve već može čuti iz rekla-kazala izvora. Možda je tajna u malom psihološkom triku koji primenjujem. Naime, čim me zaustave i priđu prozoru, ja ih u prvi mah ne konstatujem, nego uzmem svoju masku, vežem je što odsečnijim i stručnijim potezima, a tek potom im se okrenem i jednim autoritativnim „Guten Tag" obratim. Uvek kao reakciju dobijem ljubazan osmeh, a nakon bacanja nekoliko ofrlje pogleda na dokumenta, vrate mi ih uz još veću ljubaznost i požele srećan put. 

O tome da li su vozači zapravo opasnost po povratku u Srbiju, Milan dalje piše:

- Vozači su apsolutno nerizična grupa koja je po prirodi posla u non-stop izolaciji i kada nisu ovako posebne prilike! Minimalni su kontakti sa ljudima na našim turama, a pride smo i pojačali mere opreza otkad je krenula korona. Recimo, ako idemo u neki toalet na odmorištu, prvo detaljno operemo ruke; obavimo šta imamo; ponovo detaljno operemo ruke; te na kraju nogom gurnemo vrata i izađemo. 

Na kraju svog statusa, Milan se malo i našalio:

- Predložio bih i ja jednu meru za kraj: da svaki penzioner zaduži po kamion, pa da ih pustimo da krstare Evropom. Bolju zaštitu od toga neće nigde naći!

Za one koji, silom posla, kao i Milan moraju da krenu na put mere su jasne i, kao što vidimo, vozači se tih mera pridržavaju.

Za sve nas ostale važi ono najvažnije: ostanimo kod kuće!

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar

Povezane vesti