0°C

Beograd

RASTE TRŽIŠTE MARKETINGA Digital na prvom mestu, prihod 400 miliona evra

Poslovni prihod industrije marketinga koja posluje u Srbiji u 2018. godini iznosio je 48,2 milijarde dinara, dok je neto dobit bila 2,5 milijarde dinara, navodi se u istraživanju Marketing mreže.

U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća za 2,14 procenta, navodi se u analizi i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.

Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću - 18,3 odsto.

Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ova grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je skoro 12,5 milijardi dinara, dok je "zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 107 odsto".

U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja - 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara, dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardi dinara.

Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.

U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je za 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.

"Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u ovoj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija", konstatuje se u istraživanju.

Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.

Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.

Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih preko 14 odsto.

Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar