20°C

Beograd

Photo: Youtube/Printscreen

Izvor: Kurir

BLOKADA SUECKOG KANALA NAPRAVILA HAOS U EKONOMIJI: Ukoliko zaživi novi pomorski put dve moćne slile uzimaju svu dobit!

Veliki teretni brod  "Ever Given" koji je prevozio kontejnere sa robom iz Kine do holandske luke Roterdam zaglavio se pre tri dana u Sucekom kanalu i tom prilikom izazvao kolaps pomorskog saobraćaja, jer je veliki broj plovila ostao zaglavljen u Mediteranu i Crvenom moru. Dok se gužva i zastoj povećava počelo je pronalaženje novih pomorskih puteva koji bi skratili putovanje brodovima, a izbegle bi se situacije slične ovima od pre par dana na Suecu. Za sad nade kompanija uprte su u tegljače i bagere kao jedino spasonosno rešenje.

PROČITAJTE JOŠ

KRIZA DRMA SVET! Neočekivano je OVA ZEMLJA ponudila REŠENJE! (VIDEO)

KINEZI STAVILI KARTE NA STO! Podelili sa svetom SVE ŠTO ZNAJU O KORONI!

ŠEŠELJ IMA REŠENJE ZA GEJEVE! Njegov predlog u "DOBRO JUTRO, SRBIJO" je odjeknuo (VIDEO)

Gomilanje brodova i zastoj posao je gori od somalijskih pirata jer već prve ekonomske procene osiguravajućih kompanija navode da se na sat zbog ove blokade gubi 400 miliona dolara, a trodnevni gubitak već košta 10 milijardi. Kašnjenje isporuke niko i ne spominje, kao i kad bi brod mogao konačno biti oslobođen da nastavi put ka Roterdamu.

Neke brodske kompanije čiji brodovi nisu ostali zaglavljeni svoja plovila okrenuli su oko Afrike, što je duža ruta, a prosečno vreme trajanja puta za brodove koji prevoze kontejnere traje oko 14 dana u oba smera iz Evrope do Azije i od Azije do Evrope.

Zbog toga kao prirodni morski pravac kome bi sve brodske kompanije trebale da razmišljaju kao zamenu za Suecki kanal i kako bi se izbegle nemile scene kao ove sa zaglavljivanjem džinovskog broda je aktiviranje Severnog pomorskog puta uz koji počinje prolaskom Beringovog moreuza pa plovljenjem uz najsevernije granice Rusije kroz zonu večnog snega i led. Zagovornici ovog pomorskog puta navode da bi putovanje od Azije do Evrope bilo skraćeno na 35 umesto na 48 dana ako bi se koristio ovaj pomorski pravac za koji se sve više interesuje Kina koja je počela da gradi ledolomce koji bi obezbedili siguran put kroz ovo surovo područje večnog snega i leda. 

Međutim, anlitičari već procenjuju da je jedni problem koji se na ovoj pomorskoj ruti javlja što će se Rusiji morati plaćati usluga korišćenja ledolomaca i eventualnih akcija spasavanja, kao i korišćenja pojedinih luka i ruskih baza za hitnu evaluaciju ili nužno snabdevanje.

Korišćenje ovog pomorskog pravca zahteva i odgovarajuće brodove, pre svega plovila koja će morati da imaju ojačan trup i sposobnost okretanja  broda po teškom ledu, kao i što će morati biti odgovarajuća dužina plovila od nekih 300 metara

Kada će zaista takvi brodovi zaploviti iz Kine ka Evropi preko Severnog pola za sad nije poznato, ali s obzirom na kolaps u Sueckom kanalu procenjuje se već da bi realizacija plana mogla biti ubrzana, a prvi brodovi sa kontejnerima punim robe iz Kine krenuli bi preko Severnog pola za par godina. Za jednu deceniju pokazala bi se sva isplativost Severnog puta od korišćenja Sueckog kanala.

Jedini brod koji je bez problema prošao ovim pravcem je "Christophe de Margerie", koji će ostati u istoriji pomorskog saobraćaja upisano kao prvo plovilo koje je prošlo uz pomoć ledolomaca preko Severnog morskog puta. Pre njega to je učinio manji brod za prevoz kontejnera kompanije "Maersk" koji je obavio probno putovanje Severnim morskim putem, ali u septembru kad određeni delovi ovog pravca nisu bili pod ledom.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Nastavite čitanje

Komentari korisnika


Ostavite prvi komentar