4°C

Beograd

Photo: youtube/printscreen/World Information Center.JPG

Izvor: Novosti

PREMINUO ČUVENI RUSKI VOJNI PILOT: Učestvovao u najtežoj operacijI u Černobilju

Legendarni ruski test pilot i Heroj Sovjetskog Saveza Gurgen Karapetijan preminuo je juče u 85. godini u Moskvi.

Kompanija "Ruski helikopteri", u kojoj je Karapetijan radio, izrazila je saučešće porodici i prijateljima čuvenog pilota.

Prema rečima generalnog direktora "Ruskih helikoptera" Nikolaja Kolesova, čiji je savetnik bio preminuli pilot, Gurgen Rubenovič Karapetijan je ceo svoj život posvetio služenju otadžbini i avijaciji.

- Zahvaljujući njemu mnogi tipovi helikoptera su poleteli, a neki od njih su postavili rekorde koji su zauvek proslavili naše letelice. Njegova hrabrost, herojstvo i posvećenost poslu uvek će služiti na primer svima nama. Zauvek će ostati u našim srcima - rekao je Kolesov.

Karapetijan je vršio probne letove na čak 39 tipova helikoptera, jedrilica i aviona, a ako uzmemo u obzir sve modifikacije - više od 100 tipova letelica! Proveo je više od 5.5 hiljada sati u vazduhu i leteo na svim tipovima helikoptera Mi. 

- Vinuo se u nebo i testirao helikoptere Mi-26 i Mi-28, učestvovao u ispitivanjima letelica tipa Mi-2, Mi-6, Mi-10, Mi-14, Mi-24 i njihovih modifikacija. U periodu od 1962. godine do 1982. postavio je 10 svetskih rekorda u brzini i nosivosti na helikopterima Mi-6, Mi-10K, Mi-24 i Mi-26 - nabrojali su iz "Ruskih helikoptera" njegove zasluge.

Ipak, taj čuveni pilot će ostati upamćen kao deo tima koji je u maju 1986. godine izvršio najvažniju etapu u operaciji otklanjanja posledinja nesreće u nuklearnoj elektrani Černobilj.

On je kao deo posade helikoptera Mi-26 izvršio najteži zadatak - zatvorio je reaktor kupolom teškom 15 tona i tako zaustavio radioaktivno zračenje.

Gurgen Karapetijan je rođen 9. decembra 1936. godine u Sverdlovsku (danas Jekaterinburg). Diplomirao je na Moskovskom vazduhoplovnom institutu 1961. Uporedo sa studijama, bavio se jedriličarstvom i helikopterskim sportom u avio klubu MAI.

Početkom šezdesetih godina se zaposlio u Konstruktorskom birou Mil, gde je brzo napredovao. Dobar deo njegove karijere bio je posvećen razvoju i testiranju jurišnih helikoptera tipa Mi-28N "Noćni lovac".

Mnogi događaji u Karapetjanovom životu bili su povezani sa jurišnim helikopterom Mi-28N "Noćni lovac". Prvi put ga je podigao u nebo, a potom i prikazao na čuvenom mitingu u Le Buržeu 1989. godine. Bio je jedan od glavnih pristalica stvaranja jurišnog helikoptera sa dva člana posade, i u mnogo čemu je doprineo stvaranju izgleda savremenih helikoptera.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Nastavite čitanje

Komentari korisnika


Ostavite prvi komentar
Golden Rose ad