°C

Beograd

VEŽBE KOJE SU U SKLADU SA VAŠIM GODINAMA: Budite uvek zdravi i vitki!

Saznajte kako u svakoj dekadi svog života da izgubite najviše kilograma.

U dvadesetim probajte sve što možete

Kad nemaju decu i supruga mnoge žene u svojim dvadesetim hrane se u gradu u društvu prijatelja kada želi i kako žele. Ipak, ovakvim obrocima unosite mnogo više kalorija nego što bi to bio slučaj da sami kuvate. Međutim, mlade devojke nisu spremne da se odreknu društvenog života zbog nekoliko kilograma viška, ali postoji rešenje. U gotovo svakom restoranu postoji bar jedno zdravije jelo, pa se odlučite za njega ili pojedite samo pola porcije onog manje zdravog. Još jedan problem specifičan za dvadesete godine života je preskakanje obroka, a to jednostavno vodi u prejedanje kasnije u toku dana. Zapamtite, telo je pametno i ako niste uneli dovoljno kalorija, bićete gladni uveče kada je najmanje poželjno da jedete.

U dvadesetim treba da probate što više različitih treninga kako biste za sebe pronašle onaj koji vam najviše odgovara. Preporučuju se četiri kardio treninga nedeljno u trajanju od 30 do 45 minuta. Na kraju takvog treninga obavezno odradite vežbe za jačanje mišića stomaka, koje se sastoje od nekoliko vežbi koje možete odraditi za 15 do 20 minuta.

U tridesetima najbolji izbor su intervalni treninzi

Žene koje su tek postale majke smatraju uspehom ako se naspavaju ili uspeju da operu kosu, a pogotovo vežbaju. Ali, u većim gradovima postoje centri u kojima se može vežbati s decom. Ako nemate tu mogućnost ostaju vam video vežbe koje lako možete raditi kod kuće dok beba spava. Takođe, preporučuje se da nakon porođaja odlazite u duge šetnje s bebom u kolicima, jer to garantuje brži povratak u formu. Ako želite da imate dobru liniju u kući morate imati namirnice poput zdravih gotovih jela, ovsenih pahuljica i voća, mlečnih proizvoda s niskim postotkom masti… Umesto kajgane s hlebom radije pojedite testeninu sa sosom od paradajza ili tunjevinu iz konzerve sa salatom.

U tridesetim godinama preporučuju se intervalni treninzi u kojima se naizmenično ponavljaju teže i lakše vežbe, poput kružnog treninga jer se tako brže redukuje potkožno masno tkivo i održava mišićni tonus. Posebnu pažnju treba obratiti na stomak, bicepse, leđa i zadnjicu.

U četrdesetima gubite mišićnu masu i zato ne izbegavajte vežbanje

Sa starenjem se metabolizam usporava, smanjuje se udeo mišićne mase, a sve to pogoduje skupljanju kilograma. Unosom dovoljne količine proteina i redovnom fizičkom aktivnošću možete usporiti taj proces. Takođe, izbegavajte smrznutu hranu i onu iz dostave. Planirajte šta možete brzo da spremite za večeru i setite se da je bolji izbor sendvič s tunjevinom ili piletinom, nego smrznuta pica ili dostava iz kineskog restorana.

U četrdesetim godinama metabolizam je usporeniji za oko deset posto u odnosu na metabolizam dvadesetogodišnjakinje, a mišići brže gube na masi i masti počinju da se skupljaju oko struka. Sve to direktna je ili indirektna posledica pada nivoa estrogena. Ovo su ključne godine koje će vas održati fizički aktivnom i nezavisnom u trećem dobu. Izdvojite tri do pet dana u nedelji za aerobne aktivnosti u trajanju od 45 do 60 minuta, birajte brzo hodanje ili lagano trčanje i dva do tri puta radite trening snage.

Izvor: Lepota i Zdravlje
Foto: Arhiva

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar