°C

Beograd

IZLEČITE VEŽBAMA TEGOBE IZAZVANE ŠTITNOM ŽLEZDOM: Otkrivamo vam 5 LAKIH vežbi! (FOTO)

Istraživanja su pokazala da je joga veoma korisna kad je reč o problemima izazvanim oboljenjem štitne žlezde.

Poremećaji štitne žlezde, bilo da je reč o njenoj smanjenoj funciji (hipotireoza) ili pojačanoj (hipertireoza) najčešće pogađaju žene u zrelom dobu.

Do poremećaja funkcije tiroidne žlezde dolazi kada se nekontrolisano, odnosno kada se hormoni smanjeno ili uopšte ne luče. U neke od najčešćih simptoma spadaju gojenje ili mršavljenje.

Gojenje se javlja kao posledica niskog nivoa tiroidnih hormona (hipotireoza) i ovo oboljenje često prati usporen rad srca, kao i umor, usporeno i depresivno raspoloženje.

U slučaju nekontrolisanog lučenja ovih hormona (hipertireoza), dolazi do naglog mršavljenja, kao i prekomernog znojenja i takozvane averzije prema toploti.

Istraživanja su pokazala da je joga veoma korisna kad je reč o tegobama izazvanim oboljenjem štitne žlezde jer pomaže da se uspostavi ravnoteža hormona koji obnavljaju metabolizam. Nekoliko lakih vežbi, a koje mogu da praktikuju i osobe koje nisu posebno elastične, pomažu da se stimuliše dotok krvi u štitnu žlezdu i poboljšavaju njen rad.

Ova poza jača mišiće vrata i izdužuje prednji deo tela, dok učvršćuje mišiće zadnjice. Osim što efikasno deluje kod usporenog metabolizma, poboljšava varenje i ublažava intenzivne bolove u gornjem delu leđa.

2. Most

Položaj u kojem je glava savijena što je moguće više, a kukovi podignuti, poboljšava cirkulaciju i tako stimuliše rad štitne žlezde.

3. Plug

Idealna za jutro, ova poza isteže ramena, leđa i tetive, a istovremeno ubrzava metabolizam koji se usporava dolazi usled poremećaja štitne žlezde. Kod ove poze je bitno da se ne preforsirate, odnosno ukoliko vam godine i elastičnost tela to ne dozvoljavaju, nemojte insistirati da stopalima dodirujete tlo.

4. Riba

Nakon poze "plug" obavezno uraditi "ribu" kako biste istegli vrat i kičmu! Ovim položajem se izdužuju vrat i grudi i "rasteže" područje štitne žlezde.

5. Leš

Nepopularno nazvana "leš" ova poza predstavlja "šlag na torti" kad je reč o vežbama za stimulaciju štitne žlezde. Odvojite najmanje pet minuta da se "uzemljite" u ovoj pozi koja opušta sve mišiće i vraća duhu i telu ravnotežu.

Izvor: Glossy.rs
Foto. Arhiva

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar