8°C

Beograd

Photo: pixabay

Izvor: happyBSC

KAKVA TERETANA, SVI NA KLIZANJE Svi benefiti zabavne zimske aktivnosti

Dok mnogi već od janura hrle u teretane kako bi se posvetili svom izgledu uoči novog leta, drugi pak biraju sezonske aktivnosti i sportove koji mogu biti daleko zabavniji i korisniji. Tako da, možda je vreme da tegove zamenite, na primer - klizaljkama?

Uz vrlo malo istraživanja možete da otkrijete da je klizanje zapravo odlična vežba za oblikovanje tela.

- Ovaj sport ima mnoštvo kardiovaskularnih prednosti jer u isto vreme trenirate i vaš aerobni i anaerobni sistem, a to je fantastičan izazov za jezgro vašeg tela, odnosno područje karlične kosti, kukova i kičme. Uz klizanje radite na ravnoteži tela, koordinaciji i jačanju leđa, kolena, ramena i mišića zadnje lože tela - pojašnjava Peter Zapalo iz američke nacionalne organizacije za umetničko klizanje US Figure Skating.

On nadalje dodaje da "upravo zbog toga klizači i klizačice imaju čvrste mišiće gluteusa".

Zapalo u razgovoru za Vogue savetuje da je najbolje započeti s laganim klizanjem ili pokretima na ledu. On preporučuje da vašu ravnotežu možete poboljšati tako što ćete, na primer, stajati na jednoj nozi dok perete zube, naizmenično po 30 sekundi na jednoj pa na drugoj.

- Kada napokon izađete na led, najbolje je u početku zadržati usporeni tempo, a potom ubacivati nekoliko sprinteva ako osetite da je vaše telo spremno. Klizanje je poput trčanja ili vožnje biciklom zbog čega morate konstantno održavati radno opterećenje. Onda kada poboljšate vaše tehničke veštine, poput ravnoteže, moći ćete duže i bolje klizati - poručio je Zapalo.

Nakon klizanja, Zapalo podseća da ne zaboravite istezanje tela, kao i posle bilo kojeg drugog treninga. Važan je i oporavak tela uz pravilnu prehranu. Jedan od napitaka koje klizači i klizačice najčešće konzumiraju nakon silaska s leda je jedna čaša ili 200 mililitara čokoladnog mleka sa jedan posto masnoće, što je savršen odnos ugljikohidrata i proteina.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar