21°C

Beograd

Photo: freestock

Izvor: Happy BSC

OPREZNO SA DIJETAMA! Ovo je pet koje ugrožavaju san!

Stručnjaci su analizirali uobičajeni plan ishrane za najpopularnije dijete i njihov uticaj na kvalitet spavanja i utvrdili nedostatke koji mogu da prouzrokuju nesanicu.

VAŽNO

ZA SVE SINOVE I KĆERI KOJI SU IZVOJEVALI SLOBODU! Počasna paljba u čast Dana pobede na Kalemegdanu (GALERIJA)

LISTA DOBITNIKA: Oni su dobili vredne nagrade u "Naslovnoj strani"!

HRVATI PRIZNALI: Vučić zna šta radi! Skupom modernizacijom od Srbije stvara najmoćniju vojnu silu u regionu

JEZIVA NESREĆA: Žena brala bilje pored magistrale pa pala sa litice i na mestu ostala mrtva

Nakon razmatranja dijete sa nedostatkom hranljivih sastojaka i njenog uticaja na san istraživači su uspeli da definišu pet "najgorih" dijeta koje imaju uticaj na san. 

 

Evo šta kažu:

 

1. Dukan dijeta

Dukan dijeta je bogata proteinima, sa malom količinom ugljenih hidrata. Nastala je u Francuskoj, kao deo obrazovanja ljudi o tome kako se zdravo hraniti. Dijeta je ubrzo postala popularna. Ali stručnjaci su otkrili da se unutar nje unos šećera smanjuje za čak 97 odsto u poređenju sa preporučenom dnevnom dozom, što može negativno uticati na kvalitet spavanja.

Iznenadno izbacivanje šećera koji inače konzumirate može da izazove brojne emocije: od anksioznosti, žudnje do nesanice. Iako su to sve privremena osećanja, ona vam mogu otežati poštovanje pravila o ishrani, ali mogu uticati i na kvalitet vašeg sna, kažu stručnjaci.

 

2. Dijeta na Južna plaža

 

To je dijeta zasnovana na hrani sa niskim glikemijskim indeksom i prvobitno je razvijena za pacijente sa kardiovaskularnim bolestima u Sjedinjenim Američkim Državama. Postala je popularna kada je kardiolog Artur Agatston objavio svoju najprodavaniju knjigu "The South Beach Diet: The Delicious, Doctor-Designed, Foolproof Plan", koja je garantovala brz i zdrav gubitak kilograma.

Istraživači su otkrili da se tokom ove dijete unos ugljenih hidrata umanjuje za čak 91 odsto od preporučenih vrednosti. Po ovom prehrambenom planu, obično biste tokom dana unosili 23 grama ugljenih hidrata.

Mnogi koji su se pridržavali ove dijete su prijavili da su se budili preko noći zbog osećaja gladi, verovatno upravo zbog tog nedostatka. A buđenje tokom noći može narušiti kvalitet spavanja. Pored toga, ugljeni hidrati pomažu u jačanju triptofana i serotonina, dve moždane hemikalije koje su važne za kvalitet spavanja.

Istraživanje sa Univerziteta u Sidneju takođe je pokazao da hrana bogata ugljenim hidratima, sa visokim glikemijskim indeksom, zapravo vam pomaže da zaspite.

PROČITAJTE JOŠ

VUČIĆ SUTRA U NARODNOM POZORIŠTU: Predsednik na obeležavanju Dana pobede nad fašizmom!

VRI U PRIMERI! Barsa i Atletiko odigrali za Real: Ovaj promašaj može da košta Mesija i društvo titule! (VIDEO)

NE PROVOCIRAMO SRBIJU! Milanović se NE IZVINJAVA posle izjave o povećanju broja hrvatskih vojnika na Kosovu

DRŽAVA DELI ČEKOVE NA 5.000 dinara! Proverite da li ispunjavate ove uslove za DODATNI novac

3. Makrobiotička ishrana

 

Makrobiotička dijeta zasniva se na žitaricama, smeđem pirinču, organskom povrću i sočivu, uz eliminisanje svih prerađenih namirnica. Oni koji prate ovaj program treba da jedu samo kada su gladni i sažvaću svaki zalogaj 50 puta.

Istraživači su otkrili da ova dijeta podrazumeva značajno smanjen unos masti, za čak 87 odsto u poređenju sa preporučenim vrednostima. Ako nemate dovoljno masti u ishrani, osnovna telesna temperatura vam može opasti noću, zbog čega će vam biti hladno, a to može da vam oteža opuštanje i utiče na kvalitet sna.

4. Alkalna dijeta

 

Alkalna dijeta uključuje prelazak na dijetu koja podržava hemijsku ravnotežu u telu. Zabranjena lista uključuje sve mesne proizvode, pšenicu i druge žitarice, rafinirani šećer, mlečne proizvode, jaja, kofein, alkohol i prerađenu hranu. Dijeta je bogata voćem i povrćem.

Ljudi koji se pridržavaju alkalne dijete unose oko 71 odsto manje kalorija nego što je potrebno, što znači da uobičajeni plan sadrži samo oko 576 kalorija. S druge strane, ženama se preporučuje 1800 do 2000 kalorija dnevno, a muškarcima do 2500, pa je jasno da je reč o drastičnom nedostatku.

Ova dijeta radi na teoriji da stvaranje alkalnijeg stanja u telu može da vam pomogne da smršate, ali poznato je da ima trajne negativne efekte. Pored izazivanja umora, moguć je i trajni nedostatak hranljivih sastojaka, upozoravaju stručnjaci.

 

5. Atkinsova dijeta

 

Čuvena Atkinsova dijeta pretvara vaše telo u mašinu za sagorevanje masti. Njegova teorija glasi da će, ako u potpunosti izbacite ugljene hidrate iz dijete, vaše telo početi da sagoreva masti i pravi energiju. Tokom prve faze dijete, vi ste na obroku bogatom proteinima, bez ograničenja masti i dnevnog unosa ugljenih hidrata od 20-25 grama.

U okviru ove dijete smanjujete unos natrijuma za 50 odsto, koji je važan za održavanje dobrog nivoa krvnog pritiska i važno za dobru koncentraciju koja na kraju može uticati negativno na san.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar