29°C

Beograd

Photo: Pixabay/Pexels

Izvor: Happy BSC

NEĆETE VEROVATI! Stručnjaci su zaključili OVO JE NAJBOLJA VEŽBA ZA TELO!

Preskakanje konopca je jedna od najjednostavnijih i najefikasnijih vežbi pomoću koje možete da unapredite kondiciju i izgubite neželjene kilograme. Uz pravilno izvođenje i adekvatan odabir opreme možete da poboljšate kako fizičko tako i mentalno zdravlje.

U FOKUSU

VULIN O SRAMNOJ ODLUCI CRNOGORSKOG PARLAMENTA: Tražiću da se zabrani ulaz onima koji su glasali za rezoluciju

ŠEŠELJ NA SASTANKU RADNE GRUPE: SRS protiv smanjenja broja potpisa za kandidovanje

ZA BOLJE SUTRA SRPSKOG FUDBALA: FSS i Telekom Srbija potpisali ISTORIJSKI UGOVOR (GALERIJA)

POŽAR U BEOGRADU: Buknula vatra na Vračaru, vatrogasci na terenu

VUČIĆ POSLAO PORUKU NADE SRPSKOM NARODU U CRNOJ GORI: Glavu gore - uz vas smo! (VIDEO)

Pored činjenice da ovu vežbu možete da obavljate bilo gde, ona nudi i brojene zdravstvene prednosti. Osim što vam pomaže u poboljšanju brzine, koordinacije i okretnosti, "to je najbolji kardio trening koji ste mogli da odradite".

Takođe, još jedna prednost koju donosi preskakanje konopca jeste činjenica da doprinosi gustini kostiju i sprečava osteoporozu. Potezi zahtevaju duboku koncentraciju zbog čega se smatra i "pokretnom meditacijom" i pozitivno utiče na mentalno zdravlje.

Pristalice ovog načina treninga kažu da je rizik od povreda manji nego kod trčanja.

Kada je u pitanju sam trening početnici bi trebalo, pre svega, da se fokusiraju na razvoj koordinacije i izdržljivosti kako bi skakali pet do 10 minuta bez spoticanja. Po pravilu treba započeti sa sesijama koje nisu duže od 10 minuta.

Fitnes treneri preporučuju preskakanje dva do tri puta nedeljno u početku i povećavanje trajanja treninga za najviše 10 odsto svakih sedam do 15 dana. Vaši prvi treninzi mogli bi da budu jednostavno poput postavljanja štoperice na pet minuta i naizmenično 20 sekundi skakanja i 20 sekundi odmora.

Kako vaše veštine napreduju, možete da eksperimentišete sa skakanjem na samo jednoj nozi ili jednostavnim tapkanjem. Ostali potezi koje možete da isprobate uključuju bočne skokove, skokove unazad i ukrštene pokrete.

Treneri ističu da je od izuzetne važnosti započeti laganim intenzitetom da bi se izbegle povrede.

PROČITAJTE JOŠ

VAŽNA VEST ZA SRBE KOJI PUTUJU U GRČKU: Ovo je nova odluka za ulazak turista s antigenskim testom (FOTO)

BRAT DARKA ŠARIĆA PUŠTEN IZ ZATVORA: Ukinuta presuda Vujanoviću!

TRIJUMF ORLOVA! Košarkaši savladali Portoriko na Akropolis kupu!

Takođe, prilikom izvođenja bitno je da nadlaktice budu "zalepljene" za grudni koš, savijajući laktove na oko 45 stepeni i dopuštajući da veći deo pokreta dolazi iz vaših zglobova. Stručnjaci predlažu da skačete najviše centimetar od tla.

Još jedan bitan faktor jeste odabir patika, a kako bi mogućnost povreda smanjili na minimum bitno je da pronađete i optimalnu ravnu i čvrstu površinu - ali ne previše tvrdu.

Treneri upozoravaju da uvek izbegavate travu kao podlogu jer ona pruža dodatni otpor konopcu. Ako nemate pristup dobroj podlozi, stručnjaci predlažu kupovinu prostirke zajedno s užetom. Lagani su i lako se prenose, a možete ih postaviti na bilo koju ravnu površinu i skakati uz odgovarajuću apsorpciju udara.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar