0°C

Beograd

USPORAVANJE METABOLIZMA: Njačešća greška koju pravite tokom doručka! (FOTO)

Grešite li tokom doručka - usporavate svoj metabolizam

Ovu grešku svi pravimo. Šta god ujutro jedemo, gotovo uvek ponavljamo jednu specifičnu pogrešku: naš obrok sastavljen je pretežito ili čak isključivo od ugljenih hidrata.

Nemojte nas pogrešno shvatiti, ugljeni hidrati su dobri, pogotovo ako su kvalitetni i dolaze iz celovitih namirnica, ali bitna je količina ovog makronutrijenta kojeg svakog jutra obilno jedemo. Odmalena smo naučeni da su ugljeni hidrati sjajan izvor energije, i da se ujutro svakako trebaju naći na našem tanjiru, što je zaista tačno. Ali, ako raspored makronutrijenata na našem tanjiru nije dobar, rizikujemo da nepotrebno usporimo svoj metabolizam i do ručka pregladnimo.

Bez obzira koji obrok konzumiramo, pa čak i ako je to doručak, na našem tanjiru treba se naći pola odnosa voća i povrća, četvrtina žitarica i četvrtina proteina, poručila je Krista Yoder Latortue, magistar iz područja javnog zdravstva. Protein je ovde ključan faktor, a neretko ga izostavljamo iz doručka.

Koliko se osećate gladni nije rezultat toga koliko jedete, već i toga šta jedete. Bez proteina u jutarnjem obroku do ručka ćete pregladneti što znatno povećava vašu šansu da odlučite pojesti nešto loše. Osim toga, ako pola dana preskačete obroke sa proteinom, teško ćete ih moći nadoknaditi tokom dana. Većini žena treba između 80 i 100 grama proteina dnevno, ali ta brojka može varirati ako se više krećete, upozorila je.

Znači li to da tako rano svoj organizam trebate opteretiti mesom, inače odličnim izvorom proteina, koje mnogima od nas neće dobro sesti na želudac? Apsolutno ne: malo svežeg sira, kuvano jaje, jogurt, tofu, humus, pa čak i orašasti plodovi i mahunarke, zadovoljiće vašu jutarnju proteinsku potrebu.

Izvor: Opušteno.rs
Foto:
Twitter/coffee_n_mtns

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar