26°C

Beograd

Photo: Freepik/senivpetro

Izvor: Objektiv

PREDRASUDE: Mogu da USPORE proces mršavljenja!

Mnogi ljudi veruju u ove mitove

VAŽNO

PREDSEDNIK SE DANAS OBRAĆA JAVNOSTI: Građani će saznati sve detalje sastanka sa Kurtijem

ŠEŠELJ ZA "DOBRO JUTRO SRBIJO": Vučićeva snaga je sada odbrana Kosova i Republike Srpske

VREMENSKA PROGNOZA: Danas u Srbiji i do 30 stepeni!

STIŽE NOVAC OD DRŽAVE! Danas počinje isplata vakcinisanim penzionerima

Gubitak kilograma može biti veoma naporan i dugotrajan proces.

Česta prepreka mnogim ljudima je to što veruju u različite mitove o procesu mršavljenja, koji su daleko od istine.

Kako biste sebi olakšali taj proces, treba da znate koje stvari su istinite i šta treba da radite, a šta da izbegavate ako želite da se otarasite viška kilograma. 

1. Doručak je veoma važan ako želite da izgubite kilograme

Istina je da ne morate da doručkujete ako želite da izgubite na težini. Jedno straživanje u kojem je učestvovalo 283 odraslih ljudi koji su bili podvrgnuti dijetalnoj ishrani tokom 4 meseca pokazalo je da nema razlike po pitanju gubitka težine kod onih koji su doručkovali i onih koji nisu.

– Ne postoji pouzdan podatak koji kaže da je preskakanje doručka dobro za vas – ističe vanredni profesor ishrane na Univerzitetu Ilinois u Čikagu.

2. Možete smršati konzumirajući svu hranu koju volite, sve dok kontrolišete broj kalorija

Specifična hrana koju unosimo u organizam utiče na to koliko kalorija sagorevamo. U nedavnoj studiji autor knjige “Uvek gladan” David Ludvig je otkrio da ljudi koji jedu hranu sa niskim nivoom ugljenih hidrata sagorevaju oko 325 kalorija više od onih koji su ishranu bazirali na niskom nivou masnoće. Govorimo o hrani sa istim brojem kalorija, ali koja sadrži više ukupnih i obrađenih ugljenih hidrata.

3. Više kalorija sagorevamo vežbanjem, tako da možemo jesti više

Ovo je delimična istina. Fizičkim vežbama se kalorije zaista sagorevaju, ali nas isto tako mogu učiniti više gladnima.

– Mi to nazivamo “halo efekat”, kada ljudi vežbaju i osećaju se sjajno zbog toga, a onda sebe nagrade hranom – objašnjava Bruklin Piburn, redovni nutricionista na Univerzitetu medicinskih nauka u Arkanzasu.

Vežbanje je zdravo za celokupni organizam, ali ako želite da smršate, onda morate da ograničite unos hrane u svoj organizam.

4. Treba da unosite isti broj kalorija svaki dan ako želite da smršate

Zapravo, menjanje broja kalorija koje unosite vam može pomoći da smršate. Studija su pokazale da ljudi mogu izgubiti isti broj kilograma povremenim postom, jednako kao umerenim smanjivanjem kalorija tokom dana.

5. Obrok kasno noću vodi ka povećanju telesne težine

Ovo nije nužno tačno, zato što uveče možete jesti sve dok se količina kalorija ne uklapa u vaš planirani dnevni unos.

To što ćete zaspati punog stomaka ne znači da će ono što ste pojeli biti pretvoreno u masne naslage – objašnjava Piburn.

Međutim, ako unosite više kalorija od predviđenog broja – na primer, sedeći kasno ispred televizora i grickajući čips – vrlo verovatno da ćete dobiti višak kilograma.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE. 

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar