25°C

Beograd

Photo: Pixabay NickyPe

Izvor: Happy BSC

GROŽĐE JE IZUZETNO ZDRAVO! Evo zašto treba da ga jedete!

Ljudi često zaboravljaju da grožđe nije samo slatko, već i da je prepuno vitamina.

U FOKUSU

VULIN O SRAMNOJ ODLUCI CRNOGORSKOG PARLAMENTA: Tražiću da se zabrani ulaz onima koji su glasali za rezoluciju

ŠEŠELJ NA SASTANKU RADNE GRUPE: SRS protiv smanjenja broja potpisa za kandidovanje

ZA BOLJE SUTRA SRPSKOG FUDBALA: FSS i Telekom Srbija potpisali ISTORIJSKI UGOVOR (GALERIJA)

POŽAR U BEOGRADU: Buknula vatra na Vračaru, vatrogasci na terenu

VUČIĆ POSLAO PORUKU NADE SRPSKOM NARODU U CRNOJ GORI: Glavu gore - uz vas smo! (VIDEO)

Grožđe je zdravo voće, bogato antioksidansima i hranjivim sastojcima, a kora crvenog grožđa sadrži polifenol resveratrol, koji je odličan za rad srca.

Nutritivna vrednost grožđa

– Jedna šolja grožđa sadrži 100 kalorija, pa je zato grožđe izvrsna grickalica s puno hranjivih sastojaka – kaže dijetetičarka Mej Žu. U svakoj šolji grožđa ima 1,1 grama proteina, 1,4 grama vlakana, 27,3 grama ugljenih hidrata, 15 grama šećera i 0,3 grama masti.

Zdravstvene prednosti grožđa

– Grožđe često ima lošu reputaciju jer je slatkog ukusa, ali je ovo voće, u stvari, veoma hranjivo. Grožđe sadrži razne antioksidativne fitonutrijente, uključujući stilbene, flavonole, fenolne kiseline i karotenoide – kaže nutricionista Tamar Semjuels.

Ove velike količine antioksidansa pomažu u zaštiti ćelija od oksidativnog stresa, ali najbolje je da ovo voće jedete celo, a ne u obliku soka.

– Imajte na umu da se većina antioksidansa u grožđu nalazi u kori i semenkama ploda – napominje Semjuels.

PROČITAJTE JOŠ

VAŽNA VEST ZA SRBE KOJI PUTUJU U GRČKU: Ovo je nova odluka za ulazak turista s antigenskim testom (FOTO)

BRAT DARKA ŠARIĆA PUŠTEN IZ ZATVORA: Ukinuta presuda Vujanoviću!

TRIJUMF ORLOVA! Košarkaši savladali Portoriko na Akropolis kupu!

1. Prepuno je vitamina

– Grožđe je prepuno vitamina C, K i kalijuma koji pomažu u održavanju zdravlja kože, kostiju i srca – tvrdi Žu. Jedna čaša grožđa osigurava približno 27 odsto dnevnog unosa vitamina C, koji jača vaš imuni sistem, pojačava proizvodnju kolagena i pomaže da se poveća apsorpcija gvožđa.

 

2. Sjajan izvor vlakana

Šolja grožđa sadrži 1,4 grama prehrambenih vlakana, što je 5 odsto od ukupno preporučenog dnevnog unosa.

– Kad se jede u odgovarajućim količinama, vlakna u grožđu mogu da poboljšaju probavu i pomognu u snižavanju nivoa holesterola i šećera u krvi – objašnjava Žu.

3. Sadrži antioksidanse za jačanje imuniteta

Grožđe je poznato po visokoj koncentraciji resveratrola, fitonutrijenta sa sjajnim antioksidativnim svojstvima. Prema istraživanju, resveratrol u grožđu pomaže da se poboljša vaš imuni sistem.

Iako mnoga istraživanja o zdravstvenim koristima resveratrola nisu sprovedena na ljudima, daju dobar uvid u zdravstvene dobrobiti grožđa.

– Istraživanje je pokazalo da resveratrol može da smanji rizik od kardiovaskularnih bolesti, snizi krvni pritisak i zaštiti od dijabetičke neuropatije – otkriva Semjuels.

Zeleno ili crveno grožđe

– Kada uporedimo nutritivni profil zelenog grožđa i crvenog grožđa, sadrže iste vitamine, minerale i vlakna i daju oko 100 kalorija po jednoj šolji – navodi Žu. Ali, postoje istraživanja koja kažu da bi crveno grožđe moglo da ima prednost.

Razlika u boji grožđa u osnovi se svodi na antioksidanse poznate kao antocijani, koji su odgovorni za jarki, ljubičasti pigment u crvenom grožđu.

– Crveno grožđe sadrži veće količine antioksidativnih fitonutrijenata kao što su antocijani i flavonoidi, što je povezano s više zdravstvenih koristi – priča Semjuels.

Da li je sok od grožđa zdrav?

Kao i većinu voća, i grožđe je najbolje jesti celo, a ne piti kao sok.

– Bolje je jesti sirovo, celo voće jer se tako zadržavaju vlakna u voću koja su odlična za zdravu probavu. Ako uživate u soku od grožđa, nema ništa loše u tome da ga povremeno pijete – on sadrži malo natrijuma, vitamine i minerale. Samo onda izaberite 100 odsto pravi sok bez ikakvih dodatih šećera – izjavila je Žu i dodala da treba biti oprezan jer istraživanja pokazuju da je veća konzumacija soka od grožđa povezana sa povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar