14°C

Beograd

Photo: Freepik/@valeria-aksakova

Izvor: Objektiv.rs

PROBLEM SA PAMĆENJEM: 6 začina koji mogu da poboljšaju vašu memoriju

Sve što vam je potrebno već imate u kuhinji

PROČITAJTE JOŠ:

KORONA PRESEK: Zaraženo još 424 osobe!

MUZEJ GRADA BEOGRADA: Za dve i po do tri godine konačno u svojoj zgradi u Resavskoj ulici!

DOKTOR KON OTKRIO KAKO ĆE POČETI ŠKOLSKA GODINA: Vrlo je važno shvatiti da je sada glavna mera zaštite vakcina

SINIŠA MALI U DRUŠTVU ŠAMPIONKI: "Hvala vam, Srbija je ponosna na vas" (FOTO)

Mnogo je faktora koji utiču na pamćenje, od načina života, preko stresa do godina. Iako je normalno da sa starenjem počinje da slabi i naša memorija, to ne znači da ne možemo da usporimo taj proces.

A veliku pomoć možemo da pronađemo u kuhinji – u začinima. 

Začini su bogati antioksidansima koji poboljšavaju rad moždanih vijuga, a prednost im je što su jeftini i možete da ih dodate u svako jelo.

Jedan od njih je i origano, omiljeni začin za picu. Kašičica sušenog origana sadrži više antioksidansa nego šolja borovnica koje su poznate kao hrana za mozak. Osim toga, origano sadrži velike količine vitamina B6 koji poboljšava dotok kiseonika u mozak, smanjuje visok pritisak i daje telu više energije.

Kurkuma 

Ovaj začin je ključni saveznik zdravih moždanih ćelija i on pomaže u njihovoj obnovi. Antioksidansi u kurkumi stimulišu matične ćelije mozga nazvane NSCs koje se kasnije pretvaraju u neurone i imaju važnu ulogu u oporavku mozga nakon bolesti ili moždanog udara. Kurkuma omogućava bolji protok kiseonika u mozgu.

Cimet

Osim što povećava dotok kiseonika a u mozak, cimet smanjuje nivo šećera u krvi. Ovaj začin je bogat vitaminom B koji poboljšava rad moždanih vijuga. Studije su pokazale da su ljudi koji su mirisali cimet, imali bolje rezultate u testovima koncentracije, pamćenja i brzine mentalnih reakcija.

Bosiljak

On otklanja mentalni umor, poboljšava koncentraciju i pamćenje i briše negativne posledice stresa. Time se smanjuje rizik od slabljenja imuniteta, a samim tim i od kognitivnih problema.

Žalfija

Ovaj začin kao i cimet poboljšava pamćenje i koncentraciju, naročito kod starijih ljudi. Žalfija sprečava nestajanje acetilkolina, supstance koja se povezuje sa pamćenjem i pažnjom.

Đumbir 

On drastično smanjuje upalne procese u organizmu koji mogu da smanje sposobnost mozga da obradi informacije. Ovaj začin poboljšava moždane funkcije i usporava starenje. Tajlandska studija u kojoj su učestvovale žene od 50 do 60 godina koje su redovno uzimale đumbir tokom šest meseci potvrdila je da su se njihove kognitivne funkcije i pamćenje izrazito poboljšali. 

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar