10°C

Beograd

SMRŠAJTE UZ POMOĆ ĆUDOTVORNOG ZAČINA: Jedan gram menja sat vremena u teretani!

Kurkuma se koristi u ishrani zbog brojnih lekovitih svojstava. Njen najvažniji sastojak – kurkumin – važi za izuzetno jak antioksidans i još bolji prirodni analgetik, koji pozitivno utiče na memoriju i daje rezultate u borbi protiv raka.

O zdravlju ove biljka poreklom iz Južne Azije, koja pripada porodici đumbira, govore brojne studije. Poslednje istraživanje pokazalo je da je jednako delotvorna u sprečavanju od srčanog udara isto koliko i naporno vežbanje tokom nedelje.

Studija objavljena u “Američkom žurnalu kardiologije”, tvrdi da kurkuma pozitivno utiče na kardiovaskularni sistem i smanjuje rizik od dobijanja srčanog udara za 56 odsto. Konzumiranje ove biljke efikasno je kao i vežbanje kada je naše zdravlje u pitanju.

Studija je obuhvatila 32 žene u postmenopauzi, koj su bile podeljene u tri grupe – grupa koja vežba, kurkuma grupa i kontrolna grupa. Nikakve druge promene u ishrani i načinu života nisu preduzete.

Kurkuma grupi su dnevno davali jednu kašičicu kurkuma, dok je grupa koja je pod nadzorom stručnih osoba imala fizičku aktivnost dva do tri puta nedeljno, plus kućne treninge kao što su vožnja bicikla i hodanje. Svaka sesija trajala je između 30-60 minuta i bila intenzitet između 60-75 odsto maksimalnog pulsa.

Na kraju studije, istraživači su otkrili da su kurkuma i vežba grupa znatno poboljšale stanje krvnih sudova. Najzanimljivija stvar je da su rezultati obe grupe bili gotovo identični, što ukazuje da svakodnevni kurkuma unos daje isti efekat kao i vežbanje.

Izvor: Telegraf.rs

Foto: Pixabay

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar