26°C

Beograd

IZVORI CINKA: Evo zašto je VAŽAN

Većina ljudi razmišlja kako da iz ishrane dobije dovoljno gvožđa, kalcijuma, magnezijuma i sl. a malo ko misli o cinku. Međutim, cink utiče na imunitet i rast ćelija i njegov nedostatak može izazvati ozbiljne probleme.

Dakle, zašto nam je potreban cink? Ovaj esencijalni mineral pomaže da se obave suštinski važne funkcije ćelije, u koje spadaju deoba ćelija i metabolizam. To znači da su zdravi nivoi cinka potrebni za normalan rast tela i rad imunog sistema. Cink je takođe povezan sa funkcionisanjem hormona i emocija, što znači da doprinosi stabilnosti raspoloženja i kognitivnom balansu.

Prema istraživanjima, simptomi manjka cinka mogu se kretati od onih koje je prilično teško opaziti, na primer, promenjen osećaj ukusa, gubitak apetita ili akne pa do ozbiljnijih, kao što su poremećen imunitet i otežano zarastanje rana.

Uopšte uzevši, manjak cinka je uobičajen kod starijih osoba, vegetarijanaca i trudnica. Pogotovo su vegetarijanci i vegani skloni manjku cinka, zato što su najbolji izvori cinka proteini životinjskog porekla. Naravno, cinka ima i u biljkama, na primer žitaricama i mahunarkama, ali ih je potrebno jesti u većim količinama da bi se dobilo dovoljno.

Izvori cinka: Naut, Sočivo, Bademi, Suncokret, Ovas, Čia seme, Bundevino seme, Pasulj, Tofu, Tempe, Indijski orah.

Izvor: Zdravahrana.com
Foto: Pixabay

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar