8°C

Beograd

ŽENE, OBRATITE PAŽNJU: Posle pedesete treba da obratite pažnju na OVO!

Šta žene treba da jedu u pedesetim godinama kako bi olakšale simptome menopauze i poboljšale blagostanje kroz zdravu ishranu?

Naravno, period u perimenopauzi je posebno vreme za žene, tokom kojeg se u njihovom telu dešavaju mnoge promene. Pored implementacije hormonske terapije (HRT) ili prirodne terapije - vredi voditi brigu o udobnosti života.

Dijeta je posebna pomoć u smanjenju simptoma u periodu pre i nakon menopauze. Pravilno sastavljen meni će vam pomoći da održite pravilnu telesnu težinu, zdravlje i dobro stanje.

Šta je onda vredno pamćenja? Evo 8 osnovnih pravila

Lagana jela

Vaš metabolizam se usporava - ne jedite tešku hranu koja se slabo apsorbuje u crevima.

Ograničite so

Koristite male količine soli – ne treba gomilati vodu u telu.

Više vitamina D

Vodite računa o snabdevanju vitaminom D (najviše se obezbeđuje šetnjom tokom sunčanih dana), ali je takođe uključen u hranu - jedite: jaja (žumance), ribu (pastrmku, tunu, skušu), pečurke i riblje ulje.

Biljni hormoni

Vašem telu treba hrana koja će da dopuni nivo ženskih hormona - jedite sastojke koji sadrže biljne hormone: soju, grašak, bob, leću i pasulj.

Manje šećera i masti

Uklonite jednostavne šećere, životinjske masti, kofein i alkohol iz ishrane. Niska proizvodnja estrogena podstiče apsorpciju masti, povećavajući tako nivo holesterola.

Kalcijum

Da bi se ojačale kosti i osigurao pravilan unos kalcijuma potrebno je da jedete susam, badem, mak, smokve, suve kajsije...

Pet obroka dnevno

Jedite pet različitih obroka dnevno. Ne zaboravite na tri glavna obroka i dve užine. Neka porcije budu manje, a tanjir pun raznovrsne hrane.

Povrće i voće

Ne zaboravite da jedete sveže i raznovrsno povrće i voće. Ne zaboravite da voće i povrće konzumirate najkasnije do 17.00. sati.

Ženski Magazin
Foto:Arhiva

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar