7°C

Beograd

Photo: Pixabay Bru-nO

Izvor: Krstarica

STRUČNJACI UPOZORAVAJU! Evo kako SO deluje na organizam!

Većina ljudi ne može da zamisli jelo bez soli, i tvrdi da je hrana bezukusna bez nje.

VAŽNO

NE PROPUSTITE! VUČIĆ SE VEČERAS OBRAĆA IZ BRISELA uoči nastavka dijaloga Beograda i Prištine!

ANA BRNABIĆ U "DOBRO JUTRO SRBIJO": Neka KiM ne meša našu FLEKSIBILNOST sa kukavičlukom!

OLGICINA ŠKOLA: KAKO POSTATI LAŽNI DOKTOR? Bodi pile, kupi diplomu i nikako ne izdaj račune!

DA LI JE U HAGU PRESUĐENO SRBINU ILI SRBIJI? Saznajte u emisiji "Posle ručka" danas od (15.00 sati) Happy TV

Međuti, nikako ne smete da preterujete i ako previše konzumirate slanu hranu, to bi moglo da dovede do brojnih zdravstvenih problema.

Preporuka Svetske zdravstvene organizacije je da odrasla osoba unosi maksimalno 5 grama dnevno, što je otprilike jedna kafena kašičica.

Evo šta sve može da se dogodi ukoliko preterujete sa unosom soli.

 

Problemi sa bubrezima

Prema japanskom istraživanju iz 2018. godine provedenom na 12.126 ljudi, preterivanje s unosom soli bilo je povezano sa 29 odsto većim rizikom od razvoja oslabljene funkcije bubrega.

Osim toga, kod osoba koje su već bolovale od hipertenzije (visokog krvnog pritiska) prevelik unos natrijuma povećao je rizik od pojave hronične bubrežne bolesti. Natrijum je elektrolit koji je osnovni sastojak soli (NaCl).

Uporne glavobolje

Ukoliko vas muče česte glavobolje, pokušajte smanjiti unos slane hrane u organizam. Naime, 2014. godine napravljena je studija sa 390 dobrovoljaca i pokazalo se da su od učestalih glavobolja patili ljudi koji su unosili najviše natrijuma.

Kod onih koji su prihvatili prehranu s niskim udelom natrijuma znatno se smanjio rizik od glavobolje.

PROČITAJTE JOŠ

TRAGEDIJA! U Odžacima pronađeno telo dečaka (10)

KAKVO NAS VREME ČEKA DO KRAJA JUNA: Pljuskovi, hladne noći i pakleno VRELI DANI!

NEĆE BITI LAKO POSTIĆI DOGOVOR U BRISELU! Ne smemo našoj deci da ostavimo nerešeni problem KiM!

OVAKO JE VAKCINA OSLOBODILA SRBIJU! Živojin Mišić se prvi vakcinisao, a zatim i ostali vojnici

Petković o predstojećem dijalogu: U BRISEL IDEMO DA BRANIMO BEOGRAD!

Zbog nje se možete udebljati

Smanjite unos soli ako želite da izgubite neki kilogram viška. Istraživanje iz 2015. godine otkrilo je da je unos natrijuma povezan s većom kilažom – na svakih 1.000 miligrama natrijuma dnevno kilaža se može povećati za oko 2,7 kilograma.

Dnevne potrebe za natrijumom kreću se oko 1.000 miligrama, ali stručnjaci upozoravaju da mnogi unose pet puta više. Jedan gram soli sadrži 400 miligrama natrijuma.

Nadutost

Ako se ne osećate više prijatno u omiljenim farmerkama, obratite pažnju koliko soli unosite u organizam.

– Natrijum koji se nalazi u soli veže vodu za sebe, a ako imate previše soli u probavnom traktu, to će privlačiti vodu i osećaćete se naduto – kaže nutricionistkinja Holi Klamer.

 

Povećava krvni pritisak

– Voda ledi so, pa kad unosite puno soli, zadržavate mnogo vode. To za posledicu ima porast krvnog pritiska, što s vremenom oštećuje vaše arterije – objašnjava dijetetičarka Megan Bird i napominje da to dugoročno dovodi do hipertenzije, bolesti srca, pa čak i zatajenja srca.

Kako da smanjite unos soli?

Nemojte dodatno da solite hranu, ne stavljajte slanik na stol tokom obroka, koristite sveže i sušene biljne začine umesto soli.

Sami pripremajte hranu s manje soli.

Ograničite upotrebu industrijski pripremljene i brze hrane – oko 75 odsto soli unosimo iz industrijski proizvedene hrane.

Čitajte deklaracije proizvoda o sadržaju soli.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar