25°C

Beograd

Photo: pixabay

Izvor: Happy BSC

U ZDRAVOM TELU - ZDRAV DUH! 5 super saveta da snizite krvni pritisak prirodnim putem!

Problem sa hipertenzijom velika većina ljudi može da reši i bez upotrebe lekova, potrebno je samo uvesti u svakodnevnu rutinu ove zdrave navike, pa će se i stanje celog organizma popraviti. Pogledajte pet super saveta da snizite krvni pritisak prirodnim putem.

Fizička aktivnost

Vežbe pomažu srcu da kvalitetnije koristi kiseonik, pa mu neće trebati toliko teško da pumpa krv. Bavite se bilo kojom kardio vežbom, makar svaki drugi dan po 30 minuta, a to može biti brza šetnja, trčanje i slično.

Unosite kalijum

Unošenje kalijuma kroz voće i povrće veoma je važno u prirodnom procesu snižavanja krvnog pritiska - kaže doktorka Linda Van Horn. Ona preporučuje da unosite između 2.000 i 4 hiljade miligrama kalijuma dnevno, a to možete pronaći u prirodnim namirnicama koje obiluju ovim mineralom, poput slatkog krompira, paradajza, soka od pomorandže, krompira, banana, pasulja, graška, dinje, suvih šljiva i suvog grožđa.

Pripazite na so

Mnogi ljudi pate od visokog pritiska zato što su preosetljivi na natrijum, odnosno so. Ali, pošto ne postoji test koji bi otkrio da li je to vaš slučaj, svakako bi trebalo pametno upotrebljavati ovaj neizbežni začin. Potrudite se da dnevno ne unosite više od 1.500 mg soli (pola kašičice sadrži oko 1.200 mg). Obratite pažnju na količinu soli u prerađenoj hrani i izbegavajte je, jer kroz nju unosite najviše natrijuma u organizam.

Kafa bez kofeina

Naučnici su dugo raspravljali o efektima kofeina na krvni pritisak. Neke studije pokazale su da efekta nema, ali jedna je došla do zaključka da konzumiranje 500 mg kofeina dnevno povećava hipertenziju. To se dešava zato što kofein sužava krvne sudove, a pojačava efekte stresa - kaže autor studije, doktor Džim Lejn.

Konzumirajte soju

Američko udruženje kardiologa objavilo je dokaz da zamena rafinisanih ugljenih hidrata sojom ili mlečnim proteinima, poput onih iz niskomasnih mlečnih proizvoda, može da snizi gornji pritisak ukoliko patite od hipertenzije ili se nalazite u stanju predhipertenzije.

Nastavite čitanje

Komentari korisnika


Ostavite prvi komentar