Izvor: happy bsc
07.10.2024 u 11:16
0

DECA KAO ROBA U SVETU INFLUENSERA: Gde je linija?

U današnjem svetu, svedoci smo uznemirujućeg trenda: deca su postala alat za profit u rukama svojih roditelja, influensera. Deca se sve češće koriste za snimanje reklama, unboxinge i viralne videe, dok roditelji na tim videozapisima zarađuju stotine,i hiljade. Ali, postavlja se ključno pitanje: kakav to efekat ima na decu i njihovo odrastanje? Ko ih štiti u ovom digitalnom cirkusu?

U današnjem svetu, svedoci smo uznemirujućeg trenda: deca su postala alat za profit u rukama svojih roditelja, influensera. Deca se sve češće koriste za snimanje reklama, unboxinge i viralne videe, dok roditelji na tim videozapisima zarađuju stotine,i hiljade. Ali, postavlja se ključno pitanje: kakav to efekat ima na decu i njihovo odrastanje? Ko ih štiti u ovom digitalnom cirkusu?
Roditelji se brane tvrdnjom da rade u interesu svoje dece, obezbeđujući im „bolju budućnost,“ ali da li iko zaista razmišlja o posledicama? Da li su ta deca, koja od malih nogu uče da je njihova vrednost vezana za broj lajkova i pregleda, zaista zaštićena? I šta kada se ta svetla reflektora ugase? Ko će im pomoći da pronađu identitet koji nije sveden na brend i tržišnu vrednost?
Roditelji koji upravljaju svojim Instagram i YouTube carstvima sve češće gube kompas. Snimanja su naporna i za odrasle, a kamoli za decu. Umesto igre i slobode, deca postaju deo mašinerije za kreiranje sadržaja, često primorana da poziraju i izgovaraju tekstove koje ne razumeju. Koliko se često snima jedan „savršeni kadar“? Koliko se puta prepravljaju scene dok deca ne postanu iscrpljena? Da li su ti roditelji svesni kakav emocionalni pritisak nameću svojoj deci?
Pored toga, javno izlaganje dece na internetu donosi strašan rizik – pedofili gledaju, prate, preuzimaju sadržaj. Koliko puta su se pojavile vesti o zloupotrebi dečijih fotografija i videa na mračnim stranicama interneta? Zašto društvo ćuti na to? Koliko smo puta u svojim feedovima prošli pored „slatkih“ videa, ne razmišljajući o onima koji te iste snimke koriste u mnogo mračnije svrhe? Sve je javno, sve je izloženo a deca su najranjivija.
Gde su socijalne službe, centri za socijalni rad, organizacije za zaštitu dečijih prava? Zašto nema zakonskih ograničenja koja bi sprečila eksploataciju dece na društvenim mrežama? Ako je zakon strog kada je reč o dečijem radu u tradicionalnim medijima, zašto digitalne platforme prolaze ispod radara?
Postoji ozbiljan rizik da deca influensera budu emocionalno zapostavljena, svedena na statiste u porodičnom šou programu, gde se sve vrti oko profita. Šta će se dogoditi kada postanu svesna da je svaki osmeh na kameri bio isceniran za neki novi proizvod? Ko zastupa njihove interese, kada roditelji postaju menadžeri, a ljubav prema detetu postaje deo marketinške strategije?
Ova debata je hitna i neophodna. Dok zarađeni novac možda uliva osećaj sigurnosti roditeljima, budućnost te dece je na klizavom terenu. Na kraju krajeva, ko štiti decu kada kamera prestane da snima? Gde su zakoni? Gde je moralna odgovornost? Utrkujemo se za preglede, ali zaboravljamo da su u toj trci najvažniji – deca – potencijalne žrtve.
PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter