
Foto: Image by BC Y from Pixabay
Da li nas ovo plaši: KINEZI IZGRADILI PUTEVE BEZ RADNIKA!
Pod radarom medija prošla je vest da je Kina u oktobru 2024. godine postigla novu prekretnicu, završivši prvu potpuno autonomnu izgradnju puta na svetu, na deonici autoputa Peking-Hong Kong-Makao u dužini od 157,79 kilometara. Ovaj revolucionarni projekat naglašava transformativnu ulogu veštačke inteligencije, dronova i autonomnih mašina u segmentu izgradnje moderne infrastrukture, redefinišući efikasnost, kvalitet i bezbednost u izgradnji puteva.
Flota autonomne opreme za izgradnju puteva, koju je razvio kineski proizvođač teških mašina Sany, odigrala je ključnu ulogu u ovoj velikoj operaciji, prema pisanju britanskog portala Highwaysindustry. Postrojenje je obuhvatilo finišer širok 20 metara bez posade, šest valjaka sa dvostrukim bubnjem od 13 tona i tri valjka sa gumenim točkovima od 30 tona, svi su radili u sinhronizovanom rasporedu 1+3+3+3.
Ovi mašinski uređaji funkcionisali su s preciznošću putem kineskog sistema satelitskog pozicioniranja Beidou, naprednih algoritama i komunikacione mreže niske latencije, obezbeđujući tačno planiranje puta i besprekorno postavljanje novog asfalta. Glavni stroj bio je finišer SAP200C-10, koji je postigao svetski uspeh polaganjem 19,25 metara široke deonice asfalta u jednom prolazu. Ova inovacija ubrzala je izgradnju, smanjujući spojne tačke, poboljšavajući glatkoću puta i njegovu strukturnu izdržljivost. Projekat je označio napredak u asfaltiranju, postavljajući nove standarde za izgradnju puteva širom sveta.
Ovo može biti opasno! GOOGLE ZABORAVIO NA OBEĆANJE!
Povećanje bezbednosti kroz automatizaciju
Bezbednost je bila glavni prioritet u ovom kineskom projektu autonomne izgradnje, sa svakim autonomnim strojem koji je imao elektronske ograde, funkcije zaustavljanja u nuždi i detekciju prepreka u stvarnom vremenu. Ove zaštitne mere omogućile su autonomnoj opremi da dinamički reaguje na promene u okolini i potencijalne opasnosti. Projekat je takođe eliminisao potrebu za manjim valjcima, postigavši „nulte“ greške pri obrezivanju ivica putem naprednih algoritama praćenja.
Smanjenjem ljudske uključenosti u opasna radna okruženja, inicijativa je značajno povećala bezbednost radnika uz smanjenje troškova rada. Uspeh ovog potpuno autonomnog pristupa u izgradnji putne infrastrukture naglašava potencijal za široku primenu ove tehnologije.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74
Pročitaj još iz rubrike

MANIPULACIJA PAMĆENJEM: Nauka će omogućiti da se setite ili zaboravite po želji

OVO JE BUDUĆNOST INTERNETA: OpenAI razvija svoju društvenu mrežu

VEŠTAČKA INTELIGENCIJA U MODNOJ INDUSTRIJI: H&M pravi digitalne modele
