ZNANJE SE UVEK ISPLATI: Ko je Zang Yiming, kreator najpopularnije društvene mreže
Osnivač kineskog tehnološkog diva ByteDance, Zang Yiming, jedan je od najistaknutijih preduzetnika današnjice, poznat po svojoj ludo popularnoj aplikaciji TikTok koja broji više od milijardu korisnika širom sveta. Zangova priča o usponu, inovacijama i izazovima s kojima se suočavao, inspirativan je primer preduzetničkog duha u tehnološkoj industriji.
Njegova priča počinje skromno, u kineskoj provinciji Fujian, ali s jasnom vizijom i izuzetnim talentom za tehnologiju i preduzetništvo. Zang je svoju strast prema tehnologiji razvio tokom studija mikroelektronike i softverskog inženjerstva na Univerzitetu Nankai u Tianjinu. Tokom studija, Zang se istakao kao jedan od najperspektivnijih studenata, pokazavši neverovatan talenat za programiranje i razvoj softvera. Diplomirao je 2005. godine, a njegova obrazovna pozadina postavila je temelje za buduće uspehe u tehnološkom svetu.
DVA SATA ČEKAO NA MOSTU DA POZDRAVI NAŠE SPORTISTE: Otkriven identitet stranca koji je oduševio naciju u Parizu
Znanje se uvek isplati
Posle završetka studija, Zang je započeo svoju karijeru radeći na web stranici za putovanja Kuksun. Ova iskustva pomogla su mu u razumevanju internet platformi i potreba korisnika. Kada je Kuksun kupio TripAdvisor, Zang je dobio priliku da radi za globalno poznatu kompaniju, što mu je pružilo dragocena iskustva i uvid u globalno tržište. Nakon kratkog rada u Majkrosoftu, Zang je odlučio da krene vlastitim putem. Osnovao je nekoliko startapova, uključujući portal za pretraživanje nekretnina, pre nego što se u potpunosti posvetio aplikacijama za prikupljanje vesti, s ciljem takmičenja sa Bajduovom ponudom vesti ugrađenih u oglašavanje.
Kao što sve velike stvari nastaju ni iz čega, u četvorosobnom stanu u Pekingu, 2012. godine svoje prve korake je napravila kompanija ByteDance. Zangova misija sa njima bila je jasna: „Nadahnuti kreativnost, obogatiti život“. Prvi proizvod ByteDanca bio je Jinri Toutiao, aplikacija za prikupljanje vesti koja koristi mašinsko učenje za prilagođavanje sadržaja prema interesovanjima korisnika. Toutiao je brzo postao najpopularnija platforma vesti u Kini, s milionima preuzimanja i korisnika. Zang je prepoznao potencijal veštačke inteligencije u personalizaciji sadržaja, što je postalo osnovni princip ByteDanceovih proizvoda.
Svetski fenomen
Prepoznajući prilike u video sadržaju, Zang je 2016. godine lansirao Douyin, platformu za kratke video zapise koja je ubrzo stekla popularnost u Kini. Ubrzo nakon toga, lansiran je globalno pod imenom TikTok. TikTok je postao svetski fenomen, privlačeći milione korisnika širom sveta, posebno među mlađom populacijom.
TikTokova popularnost eksplodirala je, a ByteDance je 2018. godine kupio američku aplikaciju Musical.ly za milijardu dolara, što je pomoglo u TikTokovom pozicioniranju na globalnom tržištu. Ubrzo je TikTok postao najpreuzimanija aplikacija na iOS-u u prvom kvartalu 2019. godine, prema američkoj istraživačkoj aplikaciji Sensor Tower. Ovo spajanje aplikacija pokazalo je Zangovu sposobnost prepoznavanja prilika i strateškog širenja poslovanja.
Veliki izazovi
TikTokov uspeh nije prošao nezapaženo. Njegova popularnost rodila je društvene fenomene poput hit pesme „Old Town Road“ Lil Nas X-a, dok su brendovi kao što su Burberry, Poshmark i Calvin Klein kapitalizirali svoje Gen-Z uporište kroz popularne izazove. Međutim, s velikim uspehom dolaze i veliki izazovi. ByteDance je često bio pod kontrolom kineske vlade zbog nedostatka filtriranja lažnih vesti te neprimerenog sadržaja za svoje korisnike od 12 godina. Takođe, procena ByteDancea doživela je udarac zbog nagađanja da bi TikTok mogao da bude zabranjen na američkom tržištu.
Nakon svih tih događanja, Zang Yiming povukao se s pozicije izvršnog direktora ByteDancea u maju 2021. godine, ali ostao je aktivan unutar ByteDancea, ali ne u svakodnevnim operativnim ulogama. Usredsredio se više na strateška pitanja i dugoročne projekte.
Zang Yiming je pokazao kako vizija i inovacija mogu da transformišu način na koji ljudi konzumiraju i kreiraju sadržaj. Od skromnih početaka s Toutiaoom do globalnog uspeha s TikTokom, ByteDance je dokazao da je sposoban da se brzo prilagodi i inovira u dinamičnom tehnološkom okruženju. Dok ByteDance nastavlja svoju misiju povezivanja i zabavljanja ljudi širom sveta, biće zanimljivo pratiti kako će se dalje razvijati i koje će nove inovacije doneti.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74