VESIĆ NAJAVIO ZAJEDNIČKE ŽELEZNIČKE STANICE: „Kada voz krene iz Beograda nema pasoške kontrole i ulazite pravo u centar Budimpešte“
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je zajedničke železničke stanice sa Severnom Makedonijom, Crnom Gorom i Mađarskom što će, kako je naveo, bitno ubrzati promet putnika i robe.
-Imaćemo zajedničku teretnu železničku stanicu tako da vozovi više neće stajati na granici već će se pregledi vršiti u Tabanovcima. Polovinom maja u Bijelom Polju otvorićemo zajedničku železničku stanicu sa Crnom Gorom tako da vozovi više neće stajati na granici već ćemo u Bijelom Polju imati carinu i policiju, i srpsku i crnogorsku i sve će se obavljati na jednom mestu -rekao je Vesić.
On je rekao za Juronjuz da je na sličan način sa Mađarskom dogovoreno da zajednička železnička stanica bude u Segedinu za voz Segedin-Subotica koji, kako kaže, kreće u oktobru.
U Segedinu će se vršiti carinska i pasoška kontrola te će odatle voz bez stajanja ulaziti na teritoriju Srbije.
Vesić je naveo da će brza pruga između Beograda i Budimpešte biti završena 2025. godine i dodao da ćemo mi naš deo te pruge završiti do 2024. godine.
-Uradili smo 75 kilometara do Novog Sada, a sada radimo 108 kilometara između Novog Sada i Subotice. Kada budemo završili naš deo brze pruge, Mađari završavaju svojih oko 150 kilometara u 2025. godini, probni period traje šest meseci i počeće da radi brza pruga između Beograda i Budimpešte-rekao je Vesić.
Naveo je da se od Beograda do Novog Sada sada stiže za 35 minuta, da će se do Subotice stizati za sat i 12 minuta, a do Budimpešte za oko tri sata, te da je sa mađarskom stranom dogovorio da granični prelazi budu na železničkim stanicama.
-Biće u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, što znači da kada voz krene iz Beograda nema pasoške kontrole i ulazite pravo u centar Budimpešte- rekao je Vesić.
Između ostalog, rekao je da očekuje da ćemo već od jula imati integrisanu naplatu putarine sa Severnom Makedonijom, a vrlo brzo i sa Hrvatskom.
-To znači da ćete, ako koristite elektronsku naplatu putarine, morati da tag uređaj vežete za platnu karticu i moći ćete potpuno slobodno da idete sa srpskim tagom kroz Severnu Makedoniju koji će vam na svakoj naplatnoj rampi raditi, a putarina će se naplaćivati sa platne kartice i nećete imati nigde stajanje-objasnio je Vesić.
Dodao je da će oni koji imaju tag Severne Makedonije na isti način moći da putuju kroz Srbiju.
Vesić je rekao da se o tome vode pregovori i sa Hrvatskom, da će se u to uključiti i Albanija, te da se razgovara i sa Grčkom.
Govoreći o izmenama Zakona o planiranju i izgradnji, naveo je da će tim izmenama, između ostalog, biti obavezno da na određen broj parking mesta u zgradi mora da bude parking mesto sa električnim punjačem, dok će u poslovnim objektima biti više takvih parking mesta.
-Kroz javnu raspravu, dobili smo predlog koji smo prihvatili, a to je da uvodimo obavezu da sve pumpe na određenom broju mesta za točenje imaju tačan broj električnih punjača- rekao je Vesić.
Istakao je da je cilj da na putevima do kraja godine bude najmanje 100 novih punjača jer, kako kaže, Srbija mora da se prilagodi trendovima koji postoje u svetu.
Ministar se osvrnuo i na nacionalnu avio kompaniju Er Srbija i rekao da ta kompanija prošle godine nije dobila nijedan dinar subvencija, a da ne postoji skoro nijedna zemlja koja ne subvencioniše svog avio prevoznika.
Naveo je da je o poslovanju Er Srbije razgovarao i sa ministarkom infrastrukture Slovenije Alenkom Bratušek, tokom posete toj državi ove sedmice.
-Koleginica Bratušek mi je rekla da pitam Er Srbiju da se javi na tender koji Slovenija daje pošto je slovenački avio prevoznik bankrotirao i oni sada subvencionišu strane avio prevoznike da voze iz Ljubljane prema drugim zemljama. To znači da Er Srbija može da se javi da na primer ima liniju Ljubljana-Pariz i da dobije subvenciju od Slovenije- rekao je Vesić.
Znači u Sloveniji je u redu davati subvenciju, ali nije u redu u Srbiji i onda vam neko kaže dajete subvenciju Er Srbiji, zapitao je Vesić.
-Davali smo dokle je trebalo, kao i skoro sve zemlje sveta. Prošle godine Er Srbija nije dobila nijedan jedini dinar subvencija iz budžeta- rekao je Vesić i pitao gde su sada oni kritičati tadašnjeg premijera Vučića koji su ga napadali zbog gašenja gubitaša JAT Ervejs i stvaranja nove aviokompanije Er Srbija.
Bilo bi lepo da sada, kada je Er Srbija jedna od najuspešnijih evropskih regionalnih kompanija, kažu da je Vučić bio u pravu, zaključio je Vesić.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74