PUTNICI NEMAJU POJMA O OVOME: Saznajte šta se sve dešava u pilotskoj kabini tokom leta
Svi znamo da piloti prolaze kroz rigorozne obuke pre nego što dobiju dozvolu za komercijalne letove. Znamo da su dobro obučeni i spremni za razne nepredviđene situacije ali ipak ponekad nismo ni svesni šta se dešava u kokpitu dok mi bezbrižno sedimo i uživamo u letu.
Piloti sa najviše iskustva i najviše provedenih sati u vazduhu, otkrili su za britanaski Independent, neke od dramatičnih situacija za koje putnici nisu bili ni svesni da su se dogodile, na svu sreću.
Pilot aviona Airbas 320 priseća se trenutka kada je avion kojim je upravljao ostao bez struje u sred spuštanja sa visine od oko 7 000 km visine.
Kontrolna tabla sa svim instrumentima i svi ekrani su pocrneli uprkos tome što je avion opremljen sa tri pomoćna generatora.
– Zamislite situaciju da vozite preko 100km na čas autuputem i da se odjednom sva stakla na automobilu zatamne, da vam nestane osvetljenja sa kontrolne table ispred vas, da komande u autimobilu ne reaguju a vi ipak osećate da se auto kreće –
Piloti su otkrili za Gardijan i da nije neuobičajeno da otrovna isparenja prodru u pilotsku kabinu. Mnogi piloti su priznali da su se na prepunim osmosatnim letovima borili da prevaziđu osećaj mučnine i vrtoglavice, često nesposobni da komuniciraju sa svojim kopilotom i kontrolom vazdušnog saobraćaja.
U težim slučajevima dešavalo se i da posada bude hospitalizovana, da piloti moraju da koriste boce sa zalihama kiseonika, ali putnici nikada nisu saznali da se to zaista dešava.
A šta se dešava kada se pilot onesvesti? To je verovatno strašnije nego kada gledamo na filmovima.
Turbulencija samo po sebi nije pretnja po avion ali to ne znači da putnici i posada ne mogu da se povrede u tim situacijama.
Jedan pilot sa 12-godišnjim iskustvom otkrio je novinarima da je u toku vrlo jakih turbulencija udario glavom od kopilotov lakat i zatim se od siline udarca onesvestio.
Na svu vreću, kopilot je uspeo da blagovremeno reaguje i stavi situaciju pod kontrolu dok se pilot nije probudio.
Da su putnici znali da je njihov pilot u nesvesti verovatno ne bi sve prošlo tako glatko.
Dešavalo se i da pozor u kabini spadne. Srećom, pilot koji o tome svedoči kaže da se to desilo nekoliko metara iznad zemlje pa nikakvih posledica nije bilo.
Međutim, među pilotima se prepričava slučaj kolege kome se to desilo u sred leta. Pilot je jedva preživeo tu nezgodu, oko dvadeset minuta se držao za okvir prozora dok su ga kolege držale za članke da ne bi ispao tokom hitnog spuštanja aviona. Srećom, ovaj kapetan je preživeo i ostao da svedoči o ovom strašnom događaju.
Da nekada nije sve u rukama pilota, svedoče i česte situacije kada dođe do greške u kontroli leta. Ukoliko dobiju pogrešna navođenja, piloti mogu bez svoje greške da uđu u putanju drugom avionu i onda lako možemo da zamislimo šta se sve može desiti u tako direktnim susretima dva aviona.
Ali, to se ne mora dogoditi samo u vazduhu. Takođe, i na pisti su bliski susreti mogući. Jedan pilot kaže da je pogrešnim navođenjima često prilazio toliko blizu drugim avionima da je mogao da vidi lice svog kolege u drugom avionu.
Ali, ono što je ipak najstrašnije za same pilote jeste kada se nađu u kišnom oblaku i potpuno izgube preglednost. To može da traje od nekoliko sekundi pa i do nekoliko minuta ali to njima izgleda kao večnost.
Prosto osećate kao da se nalazite u jednoj rupi bez dna i da nikada neće uspeti da se izbavite, osećaj je zastrašujući, iskreni su piloti.
HappyTv.rs
Foto: Pixabay
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74