Evropska banka za obnovu i razvoj spremna je da uloži milijarde evra u razvoj kargo ruta između Evrope i Azije koje zaobilaze Rusiju!
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) spremna je da uloži milijarde evra u razvoj kargo ruta između Evrope i Azije koje zaobilaze Rusiju, izjavila je predsednica te banke Odil Reno Baso.
Lavovski deo železničkog saobraćaja između Kine i Evrope odvija se takozvanom severnom rutom preko Rusije, a zapadne sankcije prema Moskvi zbog njene invazije na Ukrajinu primoravaju kompanije da traže alternativne pravce.
Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE
EBRD je glavni finansijer Srednjeg koridora, koji ide preko Kazahstana, Kaspijskog mora, Azerbejdžana, Gruzije i Turske. Srednji koridor je sporiji i skuplji od severne rute, a što je još važnije, nema kapacitet za velike količine tereta.
„Trenutno, Srednji koridor, koji se naziva i Transkaspijska ruta, može da pokrije samo 5,0 posto železničkog tranzitnog kontejnerskog saobraćaja između EU i Kine“, rekla je Reno Baso na konferenciji u uzbekistanskom gradu Samarkandu, prenosi Rojters.
Prema njenim rečima, najnovija svetska dešavanja pojačala su interesovanje za Srednji koridor. „Već uočavamao da sve više kupaca i operatera istražuje diversifikaciju ruta“, navela je ona.
Reno Baso je istakla da je EBRD spremna da podrži velike projekte u bivšem sovjetskom regionu Centralne Azije kako bi se otklonila postojeća uska grla, olakšao teretni saobraćaj na Srednjem koridoru i istražila izvodljivost drugih ruta.
„Prepoznajemo strateški značaj (drugih ruta) i potencijalne prednosti sa stanovišta logistike. Ali, takođe ćemo analizirati političke, komercijalne i fiskalne rizike koje nosi razvoj ovih novih transportnih koridora. Važno je uzeti u obzir takve rizike prilikom određivanja prioriteta i pokretanja potencijalnih investicija vrednih više milijardi evra“, poručila je šefica EBRD.
EBRD već ulaže i radi sa Kazahstanom na jačanju kapaciteta njenih železnica i luke Aktau, i kaspijske flote, što su ključni delovi Srednjeg koridora.
Visoki predstavnik EU za spoljnu politiku i bezbednost Žozep Borelj, koji je takođe govorio na ovoj konferenciji, naveo je da Brisel promoviše povezivanje s centralnom Azijom „ne na račun drugih ruta“.
„Poštujemo i podržavamo želju centralnoazijskih partnera da otklone zavisnost od bilo kog pojedinačnog međunarodnog partnera bez obzira na istorijske i geografske uslove“, rekao je on.
*Gledajte „Happy“ kablovske kanale i to: „Moje happy društvo“, „Moj happy život“, „Moja happy zemlja“ i „Moja happy muzika“.
Program se emituje kod kablovskih operatera „IrisTV“ i „Supernova“, a možete ih pronaći na sledećim kanalima:
„Moje happy društvo“ – IrisTV / 171 ; Supernova / 71
„Moj happy život“ – IrisTV / 172 ; Supernova / 72
„Moja happy zemlja“ – IrisTV / 173 ; Supernova / 73
„Moja happy muzika“ – IrisTV / 174 ; Supernova / 74
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74