Izvor: Republika
21.10.2021 u 13:43
0

Beograd dobija 100 novih autobusa!

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić prisustvovao je potpisivanju ugovora o isporuci sto niskopodnih zglobnih autobusa BMC sa pogonom na komprimovani prirodni gas za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”.

Ugovor vredan 34,2 miliona evra je u ime ovog preduzeća potpisao direktor Radiša Momčilović sa predstavnicima kompanija M. P. N. Promet, S-Leasing d.o.o i Unicredit Leasing Srbija d.o.o, a događaju je prisustvovao i gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Vesić je rekao da je Grad Beograd danas kupio stotinu novih zglobnih autobusa sa pogonom na prirodni gas, čime se nastavlja obnova voznog parka GSP-a i podsetio da je pre dve godine kupljeno 244 autobusa u jednoj godini. 

PROČITAJTE JOŠ: Kraljica Draga dobija ulicu u Beogradu

– Kada tome dodamo stotinu novih autobusa, to čini obnovu od 344 za samo dve godine, što se nije desilo u istoriji našeg prevoznika. Kupovinom ovih zglobnih autobusa na prirodni gas počinjemo da sprovodimo novu strategiju, da do 2030. godine na ulici nemamo nijedno dizel vozilo u javnom prevozu. To znači da ćemo u narednih pet godina kupiti još 500 autobusa na prirodni gas i na taj način ćemo potpuno obnoviti naš vozni park – istakao je Vesić i dodao da će kupovinom ovih autobusa, od kojih se prvih 50 očekuje krajem februara na ulicama, potpuno biti zamenjeni svi autobusi u voznom parku koji imaju euro2 i euro3 motore, koji najviše zagađuju i nisu ekološki.

On je naglasio da će u voznom parku biti svega 50-ak autobusa sa euro4 motorom, dok će ostali biti na gas, električni ili euro5, euro6, što je ekološki prihvatljivije i dodao da će se onog časa kada se zameni i tih stotinu autobusa steći uslov da dobijemo od Unikredit banke povrat od deset odsto ugovora na osnovu zelene linije, što znači da će GSP dobiti nazad više od tri miliona evra, koji će biti iskorišćeni za kupovinu drugih autobusa, odnosno za poboljšanje voznog parka. 

PROČITAJTE JOŠ: Vesić: Ponosni na pretke koji su oslobodili Beograd

Vesić je rekao da će u međuvremenu biti završeno javno-privatno partnerstvo za stanice na gas koje će biti instalirane u našim pogonima, što je preduslov da ubuduće imamo samo autobuse na gas i najavio da je Grad doneo odluku da u narednih mesec do mesec i po dana raspiše tender za kupovinu 80 novih trolejbusa, koji će biti isporučivani u tranšama od po 20 godišnje.  

– Očekujemo da u narednih pet godina potpuno zamenimo sve trolejbuse na teritoriji grada. Tražimo trolejbuse sa autonomijom, koji imaju baterije, što znači da će moći da idu desetak kilometara bez žice i pantografa. To će nam omogućiti da proširimo trolejbuske linije i da ne moramo svuda da postavljamo električnu instalaciju, što je potpuno novo za Beograd – naglasio je Vesić. 

On je podsetio da je, kada su tramvaji u pitanju, predsednik Vučić nakon sastanka sa potpredsednikom Borisovim rekao da će deo tramvaja biti isporučen Srbiji zahvaljujući međudržavnom sporazumu i dodao da je u planu kupovina 120 novih tramvaja, koja će se realizovati u narednih pet godina. 

– U budućnosti nas čeka proširenje tramvajske mreže. Plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji grada Beograda biće usvojen 8. novembra i to podrazumeva novih 42,6 kilometara tramvajske mreže i produženje linije od Požeške prema Ceraku, od Jurija Gagarina prema Bežanijskoj kosi i Ledinama, od Bogoslovije preko Ade Huje i od novog mosta na levu obalu Dunava. Doći ćemo u situaciju da 2030. godine, kada bude završena druga linija metroa, a prva linija 2028. godine, u Beogradu imamo dominantan šinski sistem, odnosno imaćemo metro, BG voz i tramvaje. Kupovinom autobusa na gas i električnih autobusa više nećemo imati nijedno dizel vozilo. Time ćemo pet ili šest godina posle Pariza postati jedan od malobrojnih evropskih gradova koji regulacijom javnog prevoza čuva životnu sredinu – rekao je Vesić. 

PROČITAJTE JOŠ: Rekonstrukcija platoa ispred Narodne skupštine

Prema njegovim rečima, gradski prevoz će biti dodatno ojačan, imaćemo nova vozila i dobre uslove rada, jer bez toga nema ni dobrog javnog saobraćaja, koji treba da bude snažan i „kičma” prevoza, a ostali pomoćni deo. 

On je podsetio da privatnim prevoznicima polako ističe ugovor, kao i da će neki od njih ostati, jer neće biti sve zamenjeno, ali da će svi morati da ispune uslov da imaju autobuse na gas. 

Direktor GSP-a Radiša Momčilović rekao je da nabavka novih autobusa za GSP ima veliki značaj, posebno jer će korisnici prevoza biti zadovoljni i dodao da se zajedničkim naporima mogu napraviti uslovi za dobro funkcionisanje tog preduzeća. 

Od sada naše vesti možete čitati i na zvaničnom Twitter nalogu HappyBSC portala.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter