ZAPAD U STRAHU! RUSKA „LETELICA SMRTI“ postala još moćnija! (VIDEO)
Vest da je ruski lovac Su-57 leteo bez pilota izazvala je veliku pažnju širom sveta. Jedni su se divili takvoj mogućnosti velike nade ruskog vojnog vazduhoplovstva, dok su drugi to osporavali. Iako se ne može pouzadno potvrditi da je Su-57 leteo autonomno, sigurno je to jedan od pravaca razvoja za buduće vojne avione.
PROČITAJTE JOŠ I OVO
JOŠ JEDNA SKANDALOZNA MERA U CRNOJ GORI! Bogati ne moraju u karantin! Za sve ostale obavezan!
U MOSKVI UMRO POSLEDNJI HITLEROV LJUBIMAC! Još stariji brat mu se nalazi u BEOGRADU! (VIDEO)
PRVI PUT NAKON TRI DECENIJE! Amerika izvodi NUKLEARNU PROBU!
NAJVEĆA HRIŠĆANSKA SVETINJA SE OPET OTVARA! Dva meseca niko nije imao pristup zbog pandemije!
VMA: Dobili smo bitku protiv korone, ALI NE I RAT!
NATO I OVK POKAZALI NEVEROVATNU GLUPOST! Priča sa Košara o HEROJSTVU i PAMETI!
Ruski borbeni avion pete generacije Su-57 leteo je autonomno tokom testiranja, rekao je anonimni izvor iz odbrambene industrije. Navedeno je da je tokom probnog leta pilot ipak bio u kabini, ali samo zato da bi kontrolisao kako funkcionišu svi sistemi.
Vest su preneli mnogi ruski mediji, ali niko od vojnih zvaničnika niti od predstavnika vojne industije nije potvrdio navode anonimnog izvora da se obavlja ta vrsta testiranja.
Međutim, to je izazvalo pažnju i na zapadu, gde su mnogi izrazili sumnju u mogućnost aviona Su-57 da leti bez pilota.
Kajl Mizokami koji prati teme iz avijacije za magazin Popular mehaniks kaže da izveštaji mogu da budu tačni, ali da bi ih trebalo uzeti sa izvesnom dozom sumnje.
On navodi da obično avioni koji se modifikuju za autonomno letenje zahtevaju instalaciju opreme za daljinsko rukovanje oružjem, senzoroma i sistemom za upravljanje. Su-57 je jednosed, i ako je pilot sedeo u avionu, tvrdi Mizokami, nije bilo mesta za takvu opremu.
Kako kaže, ili je Su-57 koji je korišćen za testiranje bio varijanta dvoseda, ili se avionom upravljalo daljinski.
Su-57 još nije uveden u službu
Naravno, tvrdnje iz Popular mehaniks odmah su preneli mnogi mediji u svetu, pa i u Rusiji. Ipak, nema zvanične potvrde da je avion leteo bez pilota, kao što nema ni zvaničnog demantija. Da li je onda moguće da je testirana opcija da najnoviji ruski lovac leti autonomno?
Su-57 je borbeni avion pete generacije. To će biti avion u ruskoj vojsci sa stelt tehnologijom. Osim što će imati mogućnsot superkrstarenja, karakterisaće ga i velika brzina i biće sposoban za komplikovane manevre.
Bitno je naglasiti da još uvek nije uveden u aktivnu službu, što znači da se vrše testiranja prototipa. Najavljeno je da će prvi primerci vazduhoplovnim snagama Rusije biti isporučeni ove godine.
Do sada je proizvedeno 13 prototipa od kojih 10 sa mogućnošću letenja. Svaki novi prototip imao je napredniju tehnologiju i kompletniju opremu.
Kao kod svih novina, naročito u vojnoj industriji, u vezi sa Su-57 mnoge stvari su obavijene velom tajne, a svaka vest izaziva veliku pažnju javnosti. Nedavno su Su-57 ponosno prikazani nad Moskvom tokom obeležavanja Dana pobede. Nedugo zatim je objavljena i vest o letenju bez pilota.
Da li je letenje bez pilota budućnost?
U ovom trenutku ne može pouzdano da se zna da li je Su-57 zaosta izveo autonomni let, ali je sigurno da Rusija i druge zemlje rade na tome i da se vrše testiranja u tom smeru.
U avionima nove generacije, elektronski sistemi igraju sve važniju ulogu. Prošle godine su počeli i probni letovi novog ruskog drona „ohotnik“ u tandemu sa Su-57, koji jasno ukazuju na nameru bliske saradnje te dve letelice.
U februaru ove godine „Boing“ je objavio da je u saradnji sa vojskom uspešno izveden autonomni let dva dva aviona EA-18G „grouler“ (avioni za elektronsko ratovanje) koji su kontrolisani pomoću trećeg aviona.
Jedan od čestih zahteva koji se može čuti u najavama programa budućih aviona šeste generacije jeste oslanjanje na veštačku inteligenciju i mogućnost bespilotnog letenja.
Zbog toga je to sigurno predmet interesovanja i ruskih konstruktora i nije neverovatno da su se već razvili neki sistemi koji se testiraju, iako ne znamo u kom obliku i iako imamo veoma malo podataka o tome.
OVO MORATE ZNATI
LAZAREVA KLETVA IH STIGLA: Pred Kosovski boj knez je prokleo ovo selo! (FOTO)
RASPADA SE NATO! Povlače se potpisi sa sporazuma!
POSTAVLJENA STRAŽA: Misterija koja vodi do vođe KIM DŽONG UNA
AMERIKA SE SPREMA ZA RAT! Noćas testirali MOĆNO LASERSKO ORUŽJE! (VIDEO)
DR SRĐA JANKOVIĆ: Skidam masku kada se ovo desi!
Su-57 ima veoma napredne programe
Ali je najavljeno da će Su-57 imati vema napredne sisteme koji će biti integrisani u jedinstveni kompleks. To su krajem 2018. godine objasnili inženjeri iz „Suhoja“ i Radioelektronskog tehnoškog koncerna za magazin Avioniks internacional.
– Iz perspektive inženjera, moderni lovci su već dostigli nivo gde nagli razvoj njihovih sposobnosti više nije moguć. Ipak, znamo da modernicazija sistema i motora može da dovede do ostvarivanja prednosti od 20-30 odsto u odnosu na prethodnike. Istovremeno, razvoj novih ‘mozgova’ ili avionike može rezultirati povećanjem efikasnosti i borbenih sposobnosti – rekao je predstavnik Radiolektronskog tehnološkog koncerna.
Navedeno je da su novi sistemi zasnovani na čipovima sa više jezgara i operativnom sistemu koji može da komunicira u realnom vremenu sa drugim avionima kao i sa vozilima na zemlji.
Glavni dizajner novog kompleksa Dmitrij Gribov je rekao da će biti zamenjena avionika četvrte generacije. Za Su-57 je razvijen specijalni program leta koji sadrži mnoge relevantne podatke.
Centralni računar i četiri miliona linija koda
Iz „Suhoja“ su najavili da će postojati centralni računar koji će kontrolisati sve ostale sisteme, uključujući naoružanje i podršku pilotu.
Sistem obavlja ulogu elektronskog pilota, navigatora i inženjera leta sposobnog da automatski prepozna i odredi neprijatelje i mete. Takođe. sposoban je da isplanira najoptimalniju rutu do destinacije.
Rečeno je da softver aviona Su-57 sadrži četiri miliona linija koda, ali da će se to dalje širiti uvođenjem novih opcija.
Razmena podataka u Su-57 izvodi se putem fiber optičkih kablova, koji omogućavaju velike brzine prenosa i imaju malu težinu. Dok su se putem tradicionalnih kablova podaci prenosili brzinom od 10 do 100 megabita u sekundi, fiber optički kablovi omogućavaju brzinu od skoro osam gigabita po sekundi.
Sve to govori da će Su-57 biti veoma napredan avion i da je sasvim realno da se testiraju mogućnosti letenja bez posade. Trenutak koji svi čekaju je uvođenje aviona u aktivnu upotrebu, kada će se svakako znati mnogo više detalja o njegovim mogućnostima.
Ali sigurno je da to neće biti kraj razvoja Su-57 i da će se testirati novi sistemi koji će omogućiti njegovu modernizaciju (već je najavnjena ugradnja novih motora sredinom decenije) i koji će biti osnova za avion šeste generacije.
I na zvaničnom sajtu kompanije „Suhoj“ je navedeno da je avionika Su-57 otvorena za dalji napredak i razvoj kako bi se pružila podrška pilotu i više vremena da se koncentriše na taktičke zadatke.
Poštovani čitaoci, Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti ovde za ANDROID i iPHONE.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74