VESIĆ: Šinski sistem treba da dobije prednost u javnom prevozu
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da je Gradsko veće usvojilo predlog Plana generalne regulacije (PGR) šinskih sistema na teritoriji Beograda i uputilo ga na usvajanje Skupštini grada, koja će zasediti 8. novembra.
Kako je rekao, to će biti prvi put u modernoj istoriji da Beograd putem obavezujućeg skupštinskog akta planira kako će razvijati šinske sisteme gradskog prevoza od metroa, preko gradske železnice do tramvaja, prenose mediji.
– Od 2013. godine, od kada učestvujem u timu koji vodi Beograd, verovao sam da šinski sistem treba da dobije prednost u podsistemima javnog prevoza. To su mislili i stručnjaci koji su prvi put dobili političku podršku da rade onako kako je najbolje za grad. Jedino nam šinski sistem garantuje brz, tačan javni prevoz, jer je nezavistan od drugih vidova saobraćaja – rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, usvajanje Plana generalne regulacije, koji će se se realizovati do 2030. godine, predstavlja krunu višegodišnjeg rada, kao i potvrdu da se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza i dodao da prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa.
PROČITAJTE JOŠ: VUČIĆ PODRŽAO INICIJATIVU DR DANICE GRUJIČIĆ: Nova zgrada onkologije uz „Tiršovu dva“
On je naglasio da su nacrtom PGR-a predviđene tri metro linije: prva je na potezu Makiš – Mirjevo, dužine od oko 21,1 kilometara sa ukupno 21 stanicom, druga Depo Bežanija – Mirijevo, dužine od oko 19,2 kilometara, sa ukupno 22 stanice i delom trase od oko 0,8 kilometara ka železničkoj metro stanici „Zemun“, dok će treća linija biti na potezu Banjica – Blok 61 – Bežanija, dužine od oko 22,7 kilometara, sa ukupno 23 stanice.
– Planom su data pravila građenja za sve elemente metro sistema: trase, stanice, depoe, a posebno su sagledane stanice na kojima se ukrštaju železnički i metro sistem kao kapacitetni šinski sistemi javnog transporta putnika – istakao je Vesić i dodao da posebno značajan razvoj gradske železnice, popularnog „BG voza“, kroz modernizaciju i proširenje postojećih kapaciteta i daljem planskom širenju linija.
PROČITAJTE JOŠ: BRANIMIR NEDIMOVIĆ U „DOBRO JUTRO SRBIJO“: U koroni smo shvatili da je IT značajan za poljoprivredu!
Planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je uvođenje novih linija BG voza u okviru granice GUP-a Beograda na prugama u dužini od 37,2 kilometara, gde će biti uvedeno više novih stanica i stajališta.
Vesić je najavio završavanje obilazne teretne pruge na delu od stanice „Beli potok“, preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava u pravcu ka Pančevu i objasnio je da bi se time u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centralno gradsko područje i znatno odvojilo kretanje teretnih od putničkih vozova, a u planu je da se ova deonica železničke pruge koristi i za potrebe sistema BG voza.
– Predviđeno je i da se novim linijama BG voza sa užim jezgrom grada povežu Surčin, nacionalni stadion, Aerodrom „Nikola Tesla“ i Obrenovac, a da se proširenjem postojećih kapaciteta omogući da stanovnici Mladenovca, Sopota, Lazarevca i Barajeva imaju gradske vozove, u špicu, na 10-12 minuta, odnosno van špica na 45 minuta do sat vremena – istakao je on i dodao da je posebno zadovoljan jer su i stručnjaci podržali ideju o širenju tramvajske mreže dužine 42,26 kilometara u šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada.
PROČITAJTE JOŠ: VREMENSKA PROGNOZA ZA 2. NOVEMBAR: U Srbiji danas pre podne oblačno, mestimično sa kišom, posle podne razvedravanje!
Kako je naveo, tramvajska pruga će se graditi od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom brdu, od Bloka 42, pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od okretnice kod Omladinskog stadiona preko Dunava na banatsku stranu Beograda, a kako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu grada, planira se u narednih deset godina i zamena 130 starih tramvaja novim, kao i realizacija novih tramvajskih depoa u sva tri dela grada, tramvajskih terminusa i okretnica i urbanistička pravila građenja za sve delove tramvajskog sistema.
– Ovo je istorijski dokument za Beograd iza koga stoji višegodišnji rad stručnjaka Urbanističkog zavoda Beograda, kao i onih koji su radili Plan generalne regulacije šinskih sistema. Rađen je Master plan razvoja saobraćajne infrastrukture, „Smart plan“, kao i konceptualna rešenja razvoja metro sistema u saradnji sa JKP „Beogradski metro i voz“ i kompanijom „Egis“, tako da Beograd sada zna kako će se razvijati naš javni prevoz u ovom veku – istakao je Vesić.
Od sada naše vesti možete čitati i na zvaničnom Twitter nalogu HappyBSC portala.
Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74