Izvor: happyBSC
30.09.2020 u 13:04

ONI SU POBEDILI RAK Naučnici ubijaju kancer bez upotrebe lekova! (VIDEO)

U jeddnoj od najnovijih eksperimentalnih metoda lečenja raka naučnici su uspeli da podstanku samouništenje stanica raka bez upotrebe ikakvih lekova.

SAZNAJTE I OVO…

ODZVONILO MILOVOM DPS-u: Predložena zabrana stranke!

UPOZORENJE PREDRAGA KONA: Evo ko najbrže prenosi virus i ko su superprenosioci

BAJDEN ODBRUSIO TRAMPU: Hoćeš li više ućutati, čoveče? (VIDEO)

ARTILJERIJA ZASIPA GRANATAMA: I danas razmena vatre u Nagorno Karabahu

Koristili su nanočestice premazane aminokiselinom L-fenilalanin, jednom od kiselina koje stanice raka koriste za svoj daljnji rast. Naše telo ne stvara tu kiselinu, nego je apsorbiramo iz mesa i mlečnih proizvoda. NAučnici su tekom eksperimenta na miševima pomoću nanočestica zvanih Nanoscopic phenylalanine Porous Amino Acid Mimi (Nano-pPAAM) uspešno uništili stanice raka jer su one pretpostavile da se radi o „prijateljskoj aminokiselini“ i apsorbovale je, nakon čega je kiselina u njima dovela do procesa samouništenja.

Naime, nanočestice su u stanicama raka pokrenule prekomernu proizvodnju reaktivnog oblika kisika (ROS), što je uništilo kancerogene stanice dok su okolne zdrave ostale netaknute, piše Science Alert.

– Suprotno uobičajenoj metodi, koristili smo nanomaterijal kao lek, a ne kao prenosilac leka – rekao je Dalton Taj sa Univerziteta Nanjang u Singapuru.- Nano-pPAAM ima selektivna uništavajuća svojstva koja ne trebaju aktivirati nikakvi spoljni uticaji. Aminokiselina L-fenilalanin deluje kao trojanski konj koji iznutra uništava stanice raka.

OVO MORATE ZNATI

UČITELJ IZ PAKLA Deca odahnula, konačno je dobio otkaz! (FOTO, VIDEO)

ZAVIRITE U NEOBIČNI DOM Ova kuća je jedinstvena, a košta samo 86.000 evra (GALERIJA)

FINIŠ NA NOVOM ZELANDU Stiže „Avatar 2“ a odmah i treći deo (VIDEO)

Eksperiment je pokazao kako čestice Nano-pPAAM kod miševa ubijaju oko 80 posto stanica karcinoma dojke, kože i želuca, što je otprilike sličan procenat kao kod lekova za hemoterapiju – ali bez nuspojava.

– Ovaj novi pristup mogao bi se koristiti na stanicama raka koje nisu reagovale na konvencionalno lečenje poput hemoterapije – rekla je specijalistkinja za rak dojke Tan Ern Ju iz bolnice Tan Tok Seng u Singapuru.

Treba napomenuti da do sada nije bilo kliničkih istraživanja na ljudima, nego su eksperimenti sprovedeni samo u laboratoriju i na miševima, ali naučnici smatraju kako su rezultati vrlo obećavajući.

Istraživanje naslova Potent‐By‐Design: Amino Acids Mimicking Porous Nanotherapeutics with Intrinsic Anticancer Targeting Properties objavljeno je u časopisu „Small“.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.